خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

انجام ۲ هزار حمله هوایی به خاک یمن

خاورمیانه و آفریقای شمالی یک سخنگوی ارتش عربستان سعودی تایید کرد که هفتمین نظامی این کشور در مرز با یمن کشته شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرتیپ «احمد العسیری» ضمن تایید کشته شدن یکی دیگر از نظامیان سعودی در درگیری های مرزی با یمن گفت: نیروهای ائتلاف طی سه هفته گذشته بیش از ۲ هزار نوبت پرواز بر فراز آسمان یمن انجام داده اند.

از زمان آغاز حملات نیروهای ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، این هفتمین سرباز سعودی است که کشته می شود. پیشتر سه سرباز دیگر سعودی و سه عضو نیروی مرزبانی این کشور نیز در جریان درگیری ها مرز جنوب غربی کشته شده اند.

خبر دیگری از کشته شدن ۳۰ و زخمی شدن ۲۴ نفر از نیروهای وابسته به منصور هادی در حمله نیروهای انصار الله به یکی از مراکز نظامی استان تعز حکایت دارد.

یکی از افسران نظامی یمنی به خبرگزاری شینهوا گفته است نیروهای انصار الله که از حمایت ارتش برخوردار بودند، سی و پنجمین تیپ زرهی ارتش را که وفادار به منصور هادی هستند، محاصره کرده اند.

از شهریور ماه سال گذشته گروه انصار الله، صنعا پایتخت یمن را اشغال کرد. در پی این اقدام عبد ربه منصور هادی از ریاست جمهوری کناره گیری کرد ولی طی یک ماه گذشته عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی و با حمایت آمریکا بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد و مردم این کشور را هدف حملات هوایی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.