خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تلفات بیماری کرونا در عربستان به 175 تن دیگر افزایش یافت

وزارت بهداشت عربستان از ۲ مورد دیگر از مرگ شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه ناشی از ویروس کرونا خبر داد.

 به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی  مقام‌های عربستان سعودی از ۲ مورد دیگر از مرگ شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه ناشی از ویروس کرونا خبر داده‌اند که تعداد کلی تلفات این بیماری را به ۱۷۵ نفر می‌رساند.


وزارت بهداشت عربستان سعودی روز سه شنبه (۳۰ اردیبهشت، ۲۰ می) اعلام کرد یک مرد در ریاض، پایتخت عربستان و یک زن نیز در شهر بندری جده که هر دو در دهه هفتم زندگی خود قرار داشتند جدیدترین قربانیان این بیماری مرگبار هستند.


این وزارتخانه همچنین اعلام کرد تعداد کلی مبتلایان به این بیماری در حال حاضر ۵۴۰ نفر است.


این مساله تنها چند روز پس از آن روی داد که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شیوع این بیماری جدی‌تر شده است اما هنوز به سطح اضطراری جهانی نرسیده است.


سازمان بهداشت جهانی همچنین از دولت‌ها خواست از اجرای تدابیر لازم در تمامی مراکز مراقبت‌های بهداشتی به منظور محدود کردن این بیماری اطمینان حاصل کنند.


ویروس کرونا از خانواده سارس است. این ویروس نخستین بار سپتامبر ۲۰۱۲ در خاورمیانه و در یک مرد قطری که به عربستان سعودی سفر کرده بود دیده شد. به نظر نمی‌رسد این ویروس که با سرفه، تب و ذات الریه همراه است به اندازه سارس واگیردار باشد. ویروس سارس حدود ۸ هزار و ۲۷۳ نفر را مبتلا کرد که حدود ۱۰ درصد آنان جان خود را از دست دادند.


علاوه بر عربستان که بیش‌ترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است مواردی از ابتلا به این ویروس در ۱۶ کشور دیگر از جمله برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، تونس، امریکا و انگلیس نیز گزارش شده است.


طبق نتایج یک تحقیق، ویروس کرونا دست‌کم ۲ دهه است که «به میزان فوق‌العاده‌ زیادی» در شترها دیده شده و مشترک بوده است و ممکن است مستقیما از این حیوانات به انسان منتقل شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.