خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تبلیغات تجزیه طلبانه آمریکا علیه استقلال افغانستان

روابط امریکا و افغانستان بر سر موضوع پایگاه های امریکا در افغانستان وخیم شده است، چون افغانستان این پایگاه ها را بر اساس بعضی از شرطها می پذیرد، شرطهایی که حق ملت افغانستان است ولی متاسفانه امریکا این شرط ها را نمی پذیرد و بجای آن به راه های دیگر روی آورده است.

مدیرمسئول روزنامه ویسا؛ طی مصاحبه ای با پایگاه خبری جهان اسلام ؛ با اشاره به ادامه اختلافات بین آمریکا و افغانستان بر سر پیمان امنیتی به خبرنگار افغانیوز گفت: روابط امریکا و افغانستان بر سر موضوع پایگاه های امریکا در افغانستان وخیم شده است، چون افغانستان این پایگاه ها را بر اساس بعضی از شرطها می پذیرد، شرطهایی که حق ملت افغانستان است ولی متاسفانه امریکا این شرط ها را نمی پذیرد و بجای آن به راه های دیگر روی آورده است. از جمله اینکه می گوید می خواهد تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند و اینکه عاقبت افغانستان مانند عراق تجزیه خواهد شد.
زبیر شفیقی درباره علت این گونه تبلیغات گفت: تمام این تبلیغات به خاطر اینست که کرزی رئیس جمهوری افغانستان در برابر ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان و پایگاههای آنها شرط هایی را گذاشته که امنیت و استقلال افغانستان را تضمین می کند. کرزی به این خاطر این شرط ها را گذاشته است که می داند، حضور خودسرانه و بی قانونی نیروهای خارجی در افغانستان می تواند این کشور را با بحران و خطرات زیادی مواجه کند.
این کارشناس و نویسنده افغان ادامه داد که در مجلس سنا و سایر ارگان ها عده ای هستند که کورکورانه از سیاست های امریکا حمایت می کنند و بدون اینکه به منافع ملی و استقلال کشور خود بیندیشند فقط به خاطر منافع شخصی خود از حضور بی قید و شرط نیروهای امریکا در افغانستان حمایت می کنند. چون اینها خروج نیروهای امریکایی را به معنای از دست دادن امتیازات شخصی خود می دانند. عده هم هستند که متاسفانه بندگی آمریکا را قبول کرده اند.
شفیقی گفت: عده دیگر واقعا از ماندن نیروهای امریکایی بدون یک چارچوب نگران هستند، چون نیروهای خارجی در یازده سال گذشته به مسوولیت های خود عمل نکرده و اینکه امریکا می گوید، اگر ما برویم افغانستان با جنگ داخلی و تجزیه مواجه خواهد شد، علت این امر اینست که نیروهای خارجی در یازده سال گذشته به تعهدات خود مبنی بر استوار کردن تاسیسات زیربنایی افغانستان و تجهیز و تربیت ارتش ملی و ایجاد وحدت ملی در این کشور و غیره عمل نکرده اند، در اینگونه شرایط تکیه مطلق به نیروهای خارجی خیلی خطرناک است.
زبیر شفیقی در پایان گفت: افغانستان باید برای حفظ وحدت، یکپارچگی و امنیت خود به دنبال راه های دیگری باشد و نیروهای خارجی بالاخره هم باید از افغانستان بروند و افغانستان باید دست از تکیه کردن به نیروهای خارجی را بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.