خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کرزی: نه حکومت و نه خارجی ها، حق مداخله در امور انتخابات را ندارند

در مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات که روز گذشته در ارگ انجام شد؛ رییس جمهور کرزی به اعضای کمیسیون اطمینان داد که نه وی و نه حکومت، در امور آنها مداخله نمی کنند.

رییس جمهور تاکید کرده است که خارجی ها نیز نباید در این امر مداخله ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری جمهور و به نقل از خبرنامه ریاست جمهوری؛ مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته با حضور اعضای کمیته گزینش، در ارگ انجام شد.

داکتر محمد یوسف نورستانی، عبدالرحمان هوتکی، عزیز بختیاری، سریراحمد برمک، سلیمان حامد، حسین گرزیوانی، لیلا احراری، گلالی اچکزی و شریفه زرمتی، اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات می باشند.

این ٩ تن، بر اساس قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، توسط رییس جمهور از جمع ٢٧ نفری که کمیته گزینش معرفی کرده بود، انتخاب شده اند.

پس از مراسم تحلیف، رییس جمهوری کشور، ضمن اینکه از کارکردها و فعالیت های رییس و اعضای اسبق کمیسیون مستقل انتخابات قدردانی کرده، به اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات، وظایف شان را تبریک گفته و افزوده: ” شما مسوولیت بزرگ ملی را که برای تقویت دموکراسی در کشور خیلی مهم است، به عهده دارید”.

رییس جمهور خاطرنشان ساخته که کمیسیون جدید، با خاطر آسوده و آزادی تمام، کار خود را به پیش ببرد؛ زیرا نه وی و نه حکومت، در امور آنها در گذشته مداخله کرده اند و نه در آینده مداخله خواهند نمود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.