خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کشتار فجیع مردم سوریه، نتیجه الحاق صهیونیسم و وهابیت ( قسمت 2 )


به گزارش "افغان نیوز" به نقل از گزارشی که اخیراً توسط پایگاه اطلاع رسانی "پراودا" روسیه، از تحولات سوریه منتشر شد، ارتش آزاد سوریه (FSA) با حمایت اسرائیل و عربستان سعودی، به عنوان مجموعه ای ترکیبی از تروریست ها، جانیان، تجاوزگران، شکنجه گران، قلمداد شده که افراد آن در جریان جنگ داخلی سوریه با حمایت مالی و نظامی غرب از هیچ اقدام ضد بشری فروگذار نکرده اند.
طبق اعلام شاهدان عینی و کارشناسان مربوطه، شورشیان در سوریه کسانی هستند که از سوی نیروهای سلفی ‌بنیادگرای افراطی حمایت می شوند و تحت آموزش عربستان سعودی تحرک می کنند و کشتار و سر بردین مردان و زنان، سربازان حامی دولت بشار اسد برای ترساندن مردم از وظایف آنها می باشد که باید در سوریه انجام دهند.
در حال حاضر با بررسی گزارشات  ومشاهدات اسناد مربوطه تنها این حقیقت مشهود است که پرونده جنایات جنگی و اقدامات ضد بشری معارضان مسلح سوری وابسته به القاعده روز به روز در حال قطور شدن است و این در حالی است که مجامع بین المللی تاکنون هیچ تدبیر موثری را برای توقف خشونت ها در سوریه به کار نبسته اند و همچنان دستگاه های صهیونیستی و امریکایی از این جنایات و عاملان آن حمایت می کنند. به طور مشخص دلیل اصلی تداوم و حتی تشدید خشونت های خونبار سوریه را می توان به پشتیبانی کشورهای غربی و برخی دولت های منطقه از شورشیان مسلح مربوط دانست.
بر اساس مشاهدات پنج راهب مسیحی که برای بازدید شهر "حلب" به سوریه سفر کرده بودند، مردم حلب، بخصوص شهروندان وفادار به دولت، برای مدتی طولانی از سوی شورشیان از دستیابی به غذا و دارو محروم شده بودند. این در حالی است که تلاش نیروهای دولتی برای دستیابی به جمعیت غیر نظامی و توزیع غذا، دارو و شیر برای نوزادان با ناکامی روبرو شده و معارضان مسلح با در اختیار داشتن سلاح های پیچیده و پیشرفته که توسط CIA در اختیار انها قرار می گیرد، از پیشروی سربازان ارتش سوریه جلوگیری کرده اند.
"لیلا زروگویی" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور کودکان، هشدار داده است که در صورت تداوم وضعیت کنونی در سوریه، نسل آینده این کشور از بزرگترین قربانیان مناقشات خونبار نظامی خواهد بود.
در هفته گذشته، پایگاه اینترنتی آمریکایی "مرکز پاکسازی اطلاعات" گزارشی در خصوص جنایات جنگی ماه های اخیر شورشیان سوریه منتشر کرد که در لوای حمایت کشورهای غربی مخصوصاً اسرائیل صورت گرفته است. در این گزارش به موارد متعدد قطعه قطعه کردن اجساد قربانیان و سوزاندن بقایای آنان برای پنهان سازی ابعاد جنایات شورشیان اشاره شده است.
این گزارش همچنین به موارد متعدد جنایات جنگی معارضان اشاره کرده که بخشی از آن ها عبارتند از: 1) کشتار ده ها غیر نظامی اعم از زنان و کودکان در روستایی در شرق استان دیر الزور در خرداد ماه سال جاری، 2) کشتار فجیع ساکنان روستاهای حولا و قبیر در بهار سال گذشته و 3) عملیاتی نظیر بمب گذاری در دانشگاه حلب، 4) قتل عام منطقه ترمسه و بوستان القصیر که موجب شد ده ها شهروند سوری بر اثر اقدامات ضد بشری معارضان مسلح جان خود را از دست بدهند.
به گزارش خبرگزاری استرالیایی "ای.بی.سی نیوز" در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، انتشار تصاویر هولناک از شکافتن جسد یک سرباز سوریه و خوردن قلب وی توسط یکی از اعضای گروه های شورشی افراطی، علاوه بر محکومیت شدید سازمان ملل، نگرانی های فراوانی در رابطه با واقعیات مربوط به جنگ سوریه را به دنبال داشت و حیرت افکار عمومی جهانیان در این خصوص را برانگیخت.
این در حالی است که به موازات چنین اعمال غیر انسانی، تخریب آرامگاه و نبش قبر چهره های مطرح مذهبی صدر اسلام از جمله "حجر بن عدی" موجی از خشم و نفرت را در منطقه و در میان مسلمانان جهان از اقدامات شنیع و غیرقابل باور جنایتکاران جنگی سوریه به بار آورده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.