خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کانادا و اسرائیل دلالان اصلی سلاح شیمیایی

کانادا یکی از حامیان اصلی امریکا و اسرائیل علیه دولت سوریه، بشار اسد را متهم به استفاده از سلاح شیمیای علیه غیر نظامیان کرده است، این درحالی است که به اعتراف خود ژنرال های کانادایی، چندین بار در جنگ افغانستان علیه اهداف خود از سلاح شیمیای فسفری استفاده کرده اند.

به گزارش جهان اسلام به نقل از "مرکز مطالعات جهانی "GRC، کانادا یکی از کشورهایی است که در جریان بحران داخلی سوریه، از سیاست نظامی امریکا شدیداً حمایت می کند و دولت بشار اسد را متهم به استفاده سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه کرده است، اما این درحالی است که سربازان کانادایی در عملیات های خود در افغانستان از سلاح شیمیایی پیشرفته استفاده می کردند.
گزارشات این مرکز تحقیقاتی نشان می دهد که اسرائیل نیز خود حرف اول را در استفاده از بمب فسفری علیه مردم مظلوم فلسطین می زند، که در سال 2009 موجب کشته شدن 1500 فلسطینی شد، اما دولت کاناادا در آن زمان اعتراضی نکرد، ولی اکنون هر دو دولت بشار اسد را متهم به کشتار غیر نظامیانی می کند.
در این گزارش تحلیلی آمده است که، در زمان جنگ افغانستان، دولت کانادا مرتباً در عملیات های خود از سلاح های شیمایی همچون "فسفر سفید" استفاده کرده است.
در سال 2008، "پائول دمتریک" یکی از فرماندهان کاندایی که در جنگ افغانستان حضور داشت اعتراف کرده بود که واحد عملیاتی آنها در افغانستان از بمب "فسفر سفید" استفاده کرده است.
بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه، کاری که این بمب سمی انجام می دهد این است که در چند ۱۰ متری بالای هدف منفجر می شود و فسفر مشتعل و بسیار داغ را بر روی سر مردم می ریزد و آنچنان آنها را می سوزاند که تشخیص جسد عملا غیرممکن میشود، ضمن اینکه دود تقریبا سمی ای هم دارد، ایجاد مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه ها میکند.
بنا بر اعلام یکی از شاهدان و خانواده های قربانیان این حملات هولناک، " اگر قربانی شانس بیاورد و مواد روی سر و یا سینه هاش بریزد خیلی زود، کمتر از 2 ثانیه بدون درد جان خود را از دست می دهد، ولی اگر این مواد سمی بر روی پا یا دست ریخته شود، آنقدر می سوزاند که خون به جوش می آید و هنگام برگشتن به قلب اول تمامی اندام های نزدیک به خودش رو می سوزاند تا به قلب برسد."
بنا بر گزارش منتشر شده از "مرکز مطالعات جهانی "GRC، ژنرال "ریک هیلر" رئیس سابق وزارت دفاع کانادا در گزارشات خود نیز اعتراف کرده است که سربازان آنها در مناطق تحت تصرف طالبان از سلاح های شیمیایی استفاده کردند اما در این فرایند مردم بیگانه زیادی نیز جان خود را از دست دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.