خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

طالبان ۲ کارمند مرد کمیسیون انتخابات را در فاریاب با خود بردند

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای طالبان در فاریاب ابتدا ۴ کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را گروگان گرفتند و سپس ۲ زن را آزاد کرده و ۲ مرد را با خود بردند، گفته می شود بزرگان منطقه در حال رایزنی برای آزادی آنان هستند.

به گزارش پیام آفتاب، طالبان بعد از ربودن چهار کارمند کمیسیون انتخابات، دو کارمند زن را رها و دو کارمند مرد را با خود برده‌اند.

طالبان دو کارمند کمیسیون انتخابات افغانستان را در ولسوالی المار ولایت فاریاب در شمال این کشور ربودند.

«محمد امان» رئیس کمیسیون انتخابات در ولایت فاریاب با تایید این خبر به بی‌بی‌سی گفت که این افراد شامگاه روز پنجشنبه گذشته در ولسوالی المار ربوده شدند.

آقای امان گفت که طالبان ابتدا چهار کارمند کمیسیون انتخابات، دو زن و دو مرد را در در نزدیکی بازار المار در منطقه ''خدای مت'' ربودند، اما بعدا دو زن را رها کردند.

رئیس ولایتی کمیسیون انتخابات افغانستان افزود که این دو زن با همکاری مردم محل آزاد شدند.

امان تاکید کرد که این افراد کارمندان عادی کمیسیون انتخابات بودند.

وی گفت که اکنون بزرگان محل در حال گفت‌وگو با طالبان هستند و طالبان نیز وعده داده اند که با آمدن والی خود خوانده طالبان که اکنون در سفر است، این افراد را آزاد می‌کنند.

روز چهارشنبه گذشته امان‌الله امان رئیس دفتر انتخابات ولایت قندوز به دست افراد ناشناس ترور شد.

به گفته عبادالله تلوار، مسئول امنیت فرماندهی پلیس قندوز او در نزدیک خانه‌اش واقع در ناحیه سوم شهر قندوز توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد.

ثبت نام رای دهندگان انتخابات سال آینده ریاست جمهوری افغانستان از جوزا/ خرداد ماه سال جاری آغاز شد و انتظار می‌رود در این برنامه حدود چهار میلیون رای دهنده واجد شرایط ثبت نام شوند.

مرگ شش عضو گروه طالبان در غزنی

محمدعلی احمدی معاون والی غزنی گفته است که در عملیات مشترک نیروهای داخلی و خارجی شش عضو گروه طالبان کشته شده اند.

آقای احمدی به بی بی سی گفت که دو فرمانده مشهور طالبان هم دراین عملیات، که دیشب در روستای "شالیز" در حومه شهر غزنی انجام شد، زخمی شدند.

به گفته او، این دو فرمانده زخمی در چندین عملیات "خرابکارانه" و "تروریستی" گروه طالبان در غزنی و کابل و از جمله حمله به مقرگروه بازسازی ولایتینیروهای خارجی در غزنی (۶ سنبله/شهریور) دست داشتند.

احمدی از این دو فرمانده به نام‌های عزیزالله و وحید نام برد.

محمدعلی احمدی افزود که این دو فرمانده و نفرات تحت فرمان آنها از مدتها پیش تحت تعقیب نیروهای خارجی بودند و در عملیات دیشب نیروهای بین المللی آنها را از طریق هلی کوپتر با سلاحهای سبک هدف شلیک قرار دادند.

آقای احمدی همچنین گفت که نیروهای امنیتی در یک عملیات دیگر موفق به کشف و ضبط نزدیک به ۱۸ تن مواد منفجره شدند.

به گفته این مقام ولایت غزنی، طالبان این مواد منفجره را به نام لوبیا و نخود در دو کامیون از ولایت پکتیکا به ولایت غزنی منتقل کرده بودند.

معاون والی غزنی افزود که قرار بوده این مواد در انفجارهایی در داخل شهر غزنی مورد استفاده قرار گیرد.

آقای احمدی افزود که دو تن به این اتهام حمل این مواد منفجره بازداشت شده، اما او از افشای هویت آنها به دلایل امنیتی خودداری کرد.

غزنی از ولایت های ناآرام افغانستان است و گروه طالبان در برخی از مناطق آن حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.