خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

حزب «اتحاد احزاب مسیحی» به رهبری آنگلا مرکل پیروز انتخابات پارلمانی آلمان شد

حزب اتحاد احزاب مسیحی به رهبری آنگلا مرکل موفق شد اکثریت نسبی پارلمان آلمان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دویچه وله، اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل توانست با حدود 42 درصد آرا، اکثریت کرسی‌های پارلمان را بدست آورد.

نتایج شمارش آرا نشان می‌دهد که حزب دمکرات مسیحی (CDU) به رهبری آنگلا مرکل پیروز انتخابات پارلمانی آلمان در سال 2013 است. این حزب به همراه «حزب خواهر» خود یعنی حزب سوسیال مسیحی در ایالت بایرن (CSU) مجموعاً حدود 5/ 42 درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

این دو حزب مسیحی که دارای فراکسیون مشترکی در پارلمان آلمان هستند، به نام «اتحاد احزاب مسیحی» (Union) شهرت دارند.

حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) که با «پر اشتاین بروک» به عنوان نامزد این حزب برای تصدی مقام صدراعظمی در این انتخابات شرکت کرده بود، توانست حدود 26 درصد آرا را کسب کند.

حزب سبزها که در دوران رقابت‌های انتخاباتی گفته بود مایل به ائتلاف با سوسیال دمکرات‌هاست در انتخابات 2013 توانست حدود 8 درصد آرا را بدست آورد.

حزب دمکرات آزاد (لیبرال)‌ (FDP) که در چهار سال گذشته در ائتلاف حاکم حضور داشته توانست تنها 6/ 4 درصد آرا بدست آورد.

حزب چپ آلمان نیز با 8.5  درصد آرا بار دیگر در پارلمان فدرال آلمان حضور خواهد داشت. گرچه حزب چپ آلمان در برخی ایالت‌های آلمان با دیگر احزاب، در دولت‌های ایالتی‌ همکاری می‌کند، اما در سطح کشوری (فدرال) هیچ یک از احزاب مهم مایل به ائتلاف با حزب چپ نیست.

به نظر میرسد این آمار نتایج نهایی انتخابا پارلمانی آلمان باشند.

در همین حال فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که کشورش متحد آلمان در طرحهای اقتصادی اتحادیه اروپا است بلافاصله پیروزی مرکل را به وی تبریک گفت.

دفتر کاخ ریاست جمهوری فرانسه همچنین از مرکل دعوت کرد به زودی به پاریس سفر کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.