خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

ساکنان سمنگان: حکومت مرکزی در برابر این ولایت بی‌توجه است

شماری از بزرگان اقوام در شهر ایبک مرکز ولایت بلخ در یک گردهمایی مردمی حکومت مرکزی را متهم به بی توجهی در قبال سمنگان کرده و می‌گویند: در یک دهه گذشته حکومت مرکزی در برابر سمنگان بی توجه بوده است.

گردهمایی مردمی تحت عنوان "سمنگان دیروز، امروز و فردا" در یکی از هتل های شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان از سوی نهادی انسجام مردمی ولایت سمنگان برای یک روز راه اندازی شد.
در این همایش شماری از مسئولان محلی سمنگان، مسئولان نهادهای جامعه مدنی، فعالان حقوق زن و برخی از شخصیت های سیاسی، مذهبی و بزرگان اقوام این ولایت شرکت کردند.
شرکت کنندگان این همایش با ابراز نگرانی از بی توجهی دولت در برابر سمنگان تاکید کردند: ولایت سمنگان باوجودی که یکی از ولایت های باستانی افغانستان است با انهم در 12 سال گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه ای نداشته است.
آنان حکومت مرکزی را متهم به بی توجهی در قبال این ولایت کردند و از مردم این ولایت خواستند که در انتخابات آینده به شخصی رآی دهند که برنامه ای مشخصی برای پیشرفت و ترقی ولایت سمنگان داشته باشد.
«سید اقبال منیب» مسئول نهاد انسجام مردمی ولایت سمنگان و مسئول برگزاری این همایش می گوید: در یک دهه گذشته مسئولان محلی ولایت سمنگان نیز برنامه های مشخص و معین ای برای رشد و پیشرفت این ولایت نداشته اند.
وی بیان داشت: ولایت سمنگان یکی از ولایت های نسبتآ امن شمال افغانستان است اما پروژه های زیربنای، بازسازی و نوسازی در این ولایت صورت نگرفته است .
از سوی دیگر شماری از شرکت کنندگان این همایش برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورا ولایتی اعلام امادگی کرده می گویند: باشندگان ولایت سمنگان در انتخابات پیشرو به گونه گسترده ای اشتراک خواهند کرد.
آنان تاکید کردند: مردم ولایت سمنگان دست به دست هم داده و به کاندیدی رأی خواهند داد که برای پیشرفت و ترقی این ولایت برنامه های مشخصی داشته باشد.
ولایت سمنگان یکی از ولایت های درجه سوم کشور در شمال افغانستان است که گفته می شود، این ولایت در یک دهه گذشته رشد و پیشرفت های چشمگیری نداشته است.
اکنون باشندگان این ولایت تصمیم گرفته اند که در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای ولایتی بدون درنظر داشت قوم، قبیله، نژاد، مذهب و سمت به شخصی رأی دهند که پیشرفت سمنگان یکی از برنامه های کاری وی شد.
براساس گفته های مردم این ولایت، هم اکنون سمنگان با مشکلات آب اشامیدنی صحی، نبود برق، نبود جاده های قیر ریزی شده و کمبود ساختمان های مکاتب مواجه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.