خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

عربستان عامل ارسال سلاح شیمیایی به سوریه

فعال سوری تاکید کرد عربستان سعودی با دادن تسلیحات شیمیایی به تروریستها تلاش کرده است زمینه حمله نظامی به این کشور را فراهم کند.

به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، میمی اللحام در گفتگو با این شبکه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه گفت گزارشها و مصاحبه های برخی از روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی با ستیزه جویان در سوریه نشان می دهد، عربستان سعودی کپسولهای حاوی گاز سمی در اختیار ستیزه جویان قرار داده بود که آنها حتی نحوه استفاده از آن را نمی دانستند. آنها از این کپسولهای حاوی گازهای سمی برای حملات شیمیایی علیه مردم و نیروهای ارتش سوریه استفاده کرده اند.
به گفته ستیزه جویان این تسلیحات را عربستان سعودی با هدایت بندربن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در اختیار آنها گذاشته اند. برخی معتقدند در بحران سوریه عربستان سعودی و اسرائیل با یکدیگر همکاری دارند. به نظر من تحقیقات بازرسان سازمان ملل متحد درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تحت تاثیر مسائل و انگیزه های سیاسی بوده است. آمریکا و عربستان سعودی و دیگر دشمنان سوریه تلاش کرده اند مسئله تسلیحات شیمیایی را بهانه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی دولت این کشور قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.