خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

حمله با آرپی‌جی به منزل یکی از فرماندهان سابق ستاد ارتش لیبی

یک منبع امنیتی در لیبی اعلام کرد شهروندان خشمگین شامگاه جمعه به منزل یکی از فرماندهان سابق ستاد ارتش لیبی در شهر بنغازی در شرق این کشور حمله کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر افزود: شماری از شهروندان خشمگین با آرپی جی به منزل "وسام بن حمید" فرمانده نیروهای سابق دفاع لیبی در منطقه الکویفیه در ورودی شرقی شهر بنغازی حمله کردند. 


وی افزود : این حمله در پی کشته شدن سرهنگ احمد مصطفی البرغثی مدیر اداره پلیس نظامی ارتش لیبی که قبیله البراغثه بن حمید را به دست داشتن در ترور وی متهم می کنند رخ داد.
 
هشتم ژوئن گذشته نیز تظاهرکنندگان به چند مقر نیروهای دفاع لیبی در بنغازی که زیر نظر ستاد کل ارتش فعالیت می کند و انقلابیون سابق لیبی را شامل می شود حمله کردند که بر اثر 30 نفر از دو طرف کشته شدند. 


این منبع افزود: پس از حمله با آرپی جی به منزل بن حمید، به طرف منزل وی تیراندازی نیز شد اما چون کسی در منزل نبود به کسی آسیب نرسید.


افراد مسلح ناشناس سرهنگ البرغثی مدیر اداره پلیس نظامی ارتش لیبی را جمعه ترور کردند. 
سرهنگ عبدالله الزایدی سخنگوی دستگاه امنیتی لیبی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس سرهنگ احمد مصطفی البرغثی فرمانده پلیس نظامی را که زیر نظر فرمانده ستاد کل ارتش بود، مقابل منزلش کشتند.


وی تصریح کرد البرغثی که از ناحیه سر و سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود در بیمارستان الجلاء بر اثر شدت جراحات جان سپرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.