خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تاریخ مصرف تحریک طالبان پاکستان ( TTP ) برای امریکا به پایان رسیده است

گروه تحریک طالبان پاکستان، یک گروه شبه نظامی ساخته CIA در افغانستان می باشد که علیه اهداف دولت پاکستان فعالیت می کند، اما با نزدیک شدن به زمان عقب نشینی امریکا از افغانستان، بقای این گروه تهدیدی برای خود امریکایی ها خواهد بود، لذا دستگیری لطیف محسود توسط CIA ، خود نشانه بارزی از پایان عمر TTP در افغانستان است.

به گزارش این پایگاه  به نقل از منبع Frontier Post، گزارشات تحلیلی از تحولات اخیر امریکا در افغانستان حاکی از آن است که عمر "تحریک طالبان پاکستان (TTP)" رو به پایان است. چرا امریکا در حال قطع کردن بازوی عملیاتی خود در افغانستان است؟ آیا سال 2014 و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مساوی با پایان عمر تحریک طالبان پاکستان است؟
به گزارش این منبع، TTP یک گروه شبه نظامی ضد دولتی پاکستان مستقر در افغانستان است، که به عنوان بازوی CIA، در راستای اهداف امریکا، بمنظور ایجاد اغتشاش در پاکستان فعالیت می کند. ( گروه تحریک طالبان ساخته دست امریکا می باشد )
به اعتقاد کارشناسان، جنگ افغانستان رو به پایان است و یکی از مهم ترین وظایف امریکا نابودی TTP است، چرا که در صورت پایان جنگ، حضور و ادامه فعالیت این گروه شبه نظامی به ضرر خود امریکایی ها خواهد بود.
لطیف محسود، فرمانده دوم TTP، توسط خود نیروهای امریکایی چند روز گذشته در افغانستان دستگیر شد و این اقدام CIA که موجب حیرت همگان شد، مهم ترین نشانه تمام شدن جنگ در افغانستان است.
طبق اعلام گزارشات محرمانه CIA، ادامه فعالیت TTP در افغانستان به ضرر اهداف امریکاست، چرا که:
1- در عملیات دستگیری لطیف محسود مشاهده شد که خودرو وی توسط سرویس اطلاعات و ارتش افغانستان محافظت می شده است.
2- در فرایند بازجویی از وی مشخص شد که کاروان لطیف محسود به سمت "کمیسیون عالی هند" در "جلال آباد" در حرکت بوده است.
لطیف محسود در حال حاضر در بازداشتگاه پایگاه هوایی بگرام امریکا در افغانستان تحت مراقبت های ویژه برای بازجویی های بیشتر به سر می برد.
اسناد و مدارک معتبر منتشر شده، نشان می دهد در گذشته نیروهای امریکایی از انجام عملیات نظامی علیه کمپ های TTP در داخل افغانستان همانند کونار و نورستان ممانعت می کردند، اما اکنون دیگر چنین موقعیتی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.