خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

نگرانی MI6 از رشد تروریسم بین الملل در افغانستان

MI6 ادعا کرده است که با خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان، "خلا اطلاعاتی" بوجود آمده موجب تقویت تروریسم بین المللی در این کشور خواهد شد.

به گزارش این پایگاه  به نقل از "تلگراف"، MI6 سازمان جاسوسی انگلیس ادعا کرده است که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تهدیدات امنیتی علیه انگلیس و غرب افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که بواسطه خروج نیروهای انگلیسی در افغانستان یک "خلاء اطلاعاتی خطرناک" بوجود خواهد آمد و این موجب رشد و تولید مجدد "تروریسم بین المللی" خواهد شد.
طبق گزارشی که در "تلگراف" منتشر شده است بنا بر اعلام منابع اطلاعاتی، MI6 بواسطه ترس و نگرانی از تحرکات . تقویت مجدد تروریست ها، در حال تقویت قوای سازمان اطلاعاتی خود می باشد و از سایر آژانس های امنیتی و اطلاعاتی نیز نیروهای اضافه و کمکی جذب می کند و از همه مهمتر این است که جلسات متعدد محرمانه امنیتی، میان ارگان های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس در حال برگزاری می باشد تا از حالا در برابر تهدیدات امنیتی احتمالی افغانستان برنامه ریزی کنند.
بنا بر اعلام منابع آگاه، نگرانی اصلی سازمان های اطلاعاتی انگلیس این است که در سال آینده، القاعده از فرصت بوجود امده در تحولات افغانستان به خوبی استفاده خواهد کرد و از طریق یمن و سومالی تحرکات تروریستی عظیمی را در برابر غرب برنامه ریزی و طراحی خواهند کرد لذا چرخه اطلاعاتی انگلیس با رهبری MI6 و DI برنامه های زیادی برای سال آینده در نظر گرفته اند.
با تحلیل این گزارش و نحوه انتشار خبر در سایت تلگراف می توان این نتیجه گیری را کرد که، تمرکز نیروهای ارتش انگلیسی در افغانستان بر بخش جاسوسی و اطلاعات عملیات نیروهای خارجی بوده است، چرا که طبق ادعای آنها با خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان، فرایند جاسوسی و کسب اطلاعات با رکود بسیار زیادی مواجه خواهد شد لذا MI6 از هم اکنون باید جای خالی ارتش انگلیس را در افغانستان پر کند.
برخلاف "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس که ادعا می کند نیروهای امنیتی افغان بعد از سال 2014 توان مبارزه با شبه نظامیان افراطی را دارند، اما MI6 در آخرین گزارشات تحلیلی خود اعلام کرده است که در سال آینده با خروج نیروهای خارجی، بار دیگر تروریسم بین الملل در افغانستان مستقر خواهد شد..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.