خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

حماس از سفر اولاند به اسرائیل ناخشنود است

مقامات جنبش حماس نارضایتی خود را از سفر اولاند به سرزمین های اشغالی اعلام کردند، این در حالی است که فرانسه قرار بود نقش مهمی در تحقق مذاکرات صلح اسرائیل با فلسطینیان موسم به مذاکرات صلح خاورمیانه بازی کند.

جنبش حماس ناخشنودی خود را از سفر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و قدس شرقی به دلیل اینکه مشوقی برای تغییر هویت اسلامی این مناطق وس اخت وسازهای رژیم صهیونیستی است اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از غزه، «صلاح بردویل» سخنگوی جنبش حماس گفت: ما از سفر اولاند به قدس اشغالی ناخشنودیم زیرا این سفر مشوق رژیم اشغالگر قدس در تداوم جنایت های تغییر هویت این مناطق و توسعه شهرک های صهیونیست نشین است.
وی افزود این سفر نشان دهنده میزان نفاق سیاسی غرب در خصوص مساله فلسطین و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان است.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه درحالی سفر خود به فلسطین اشغالی، کرانه باختری وقدس شرقی اشغالی را آغاز می کند که فرانسه که امید میرفت نقش بارزی در پیشبرد مذاکرات به اصطلاح صلح داشته باشد هم اینک در کنار رژیم صهیونستی علیه پرونده هسته ای ایران موضع گرفته است.
در خصوص مذاکرات به اصطلاح صلح اسرائیل-فلسطین فرانسوا اولاند قصد دارد دو طرف را تشویق به حل اختلافات خود در مذاکرات توخالی به اصطلاح صلحی کند که از سه ماه قبل آغاز شده است.
رئیس جمهوری فرانسه به همراه شش وزیر خود در این سفر خواستار تشکیل دو دولت به همراه ضمانت های امنیتی برای رژیم صهیونیستی وتامین مولفه های دولت آینده فلسطینی ها خواهد شد.

این در حالی است که فرانسه در مذاکرات گذشته ایران و 5+1 نقش یک ناراضی را بازی می کرد و این حرکت مورد پسند رژیم اشغالگر قدس واقع شد. رژیم صهیونیستی که از تحقق مصالحه میان در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 ناراضی بود، و از طرفی از مواضع جدید آمریکا نسبت به ایران به شدت نگران است، به دنبال شریک جدیدی است تا بتواند جایگزین نقش مخرب آمریکا در این مذاکرات شود،‌ و گویی این شریک جدید قرار است فرانسه باشد.

برخی از رسانه های دنیا، سفر اولاند به سرزمین های اشغالی را به سفری برای دریافت جایزه از اسرائیل تشبیه کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.