خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اعتصاب کنندگان در زندان فراه، لبهای خود را دوخته اند

سرور عثمانی فراهی نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان گفت: " زندانیان در محبس مرکزی فراه از حدود یک هفته به این سو دست به اعتصاب زده اند.

شماری از آنها در اعتراض به بی توجهی دولت لبهای خود را دوخته اند". نمایندگان مردم ولایت فراه در شورای ملی می گویند: زندانیانی که از یک هفته به این سو در زندان مرکزی این ولایت اعتصاب کرده اند؛ لب های شان را دوخته اند.
سرور عثمانی فراهی نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان به خبرگزاری جمهور گفت: " زندانیان در محبس مرکزی فراه از حدود یک هفته به این سو دست به اعتصاب زده اند. شماری از آنها در اعتراض به بی توجهی دولت لبهای خود را دوخته اند".
عثمانی تأکید ورزید که زندانیان به خاطر تطبیق نادرست فرمان رییس جمهور کرزی در مناسبت های مختلف برای آزادی زندانیان، دست به اعتصاب زده اند.
اعتصاب زندانیان فراه امروز وارد هفتمین روز خود شده است.
آنان، ادعا دارند کسانی بر اساس فرامین رییس جمهور عفو می شوند که به جرم های سنگین حتی زندانیان خطرناکی هستند و زندانیانی که جرم شان سبک اند و نیز با فرمان رییس جمهور موافقت دارند، از زندان رها نمی شوند.
زندانیانی که اعتصاب کرده اند، مسوولین محلی را در عدم تطبیق درست فرمان رییس جمهور مقصر دانسته اند.
اما مسوولین محلی فراه این ادعای اعتصاب کنندگان را رد کرده اند.
عبدالقیوم مدیر زندان فراه به خبرگزاری جمهور گفت که میان زندانیان اعتصاب کننده، افرادی هستند که جرایم مختلف جنایی را انجام داده اند و میعاد سپری شده حبس آنان نیز به فرمان رییس جمهور موافقت ندارد.
با این حال؛ خانم بلقیس روشن نماینده مردم فراه در مجلس سنا بیان داشت که اعتصاب زندانیان فراه، مشکلات و تشویش زیادی برای خانواده های آنان ایجاد کرده است.
او گفت: " خانواده های زندانیان که اعتصاب کرده اند؛ لحظه به لحظه برای ما زنگ می زنند و خواستار حل این مشکل می شوند. آنان ما را به تنگ ساخته اند".
پیش از این؛ شمار اعتصاب کننده گان در زندان فراه ۱۶۸ تن اعلام شده بود. اما خانم روشن می گوید که پس از یک هفته، شمار اعتصاب کنندگان نیز افزایش یافته و
خانم روشن همچنین گفت که از هیات اداری مجلس سنا خواسته است تا یک هیات نظارتی را برای فرو نشاندن اعتصاب زندانیان به ولایت فراه بفرستد.به ۲۰۰ تن رسیده است.
نمایندگان مردم فراه در شورای ملی هشدار می دهند که ادامه اعتصاب این زندانیان، عواقب ناگواری را به بار خواهد آورد.
خانم روشن همچنین گفت که از هیات اداری مجلس سنا خواسته است تا یک هیات نظارتی را برای فرو نشاندن اعتصاب زندانیان به ولایت فراه بفرستد.
او، یادآور شد که هیات اداری مجلس سنا، با فرستادن هیات به فراه موافقت کرده؛ اما تا هنوز اعضا و زمان حرکت آن مشخص نشده است.
هم اکنون ۷۰۰ تن در زندان فراه به جرم های مختلف زندانی هستند.
فراه در غرب افغانستان موقعیت دارد و از ولایت های نا آرام است.
افراد وابسته به گروه طالبان در این ولایت، به شکل گسترده حضور دارند و با دولت افغانستان در جنگ هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.