خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تاکید پنتاگون بر آموزش هزاران سرباز لیبیایی

تاکید وزارت دفاع آمریکا بر تصمیم خود برای آموزش هزاران سرباز لیبیایی و بازگشت آرامش به طرابلس از جمله تحولات جدید در لیبی است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخبار برخی تحولات لیبی در زیر آمده است:

پنتاگون: لیبی آماده آموزش 5 تا 8 هزار سرباز لیبیایی در بلغارستان است

ارتش آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که آماده است حدود پنج تا هشت هزار سرباز لیبیایی را در بلغارستان آموزش بدهد.

در حالی که پایتخت و برخی مناطق لیبی طی ماه های اخیر با خشونت شبه‌نظامیان روبه رو است، اسیتون وارن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا حاضر است بین پنج تا هشت هزار سرباز لیبیایی را در بلغارستان آموزش دهد تا این کشور به یک ارتش حرفه‌ای مجهز شود.

 وارن در نشستی خبری گفت: قرار است با مقامات لیبیایی درباره شمار دقیق این نیروها رایزنی کنیم. این نیروها قرار است تحت آموزش‌های اصولی قرار بگیرند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: هنوز سوال‌های بسیاری در این زمینه بدون پاسخ مانده است که از جمله آن مدت زمان دوره آموزشی این نیروها، شمار نیروها و نحوه انتخاب آنها از دستگاه امنیتی و یا گروه‌های مسلح در لیبی است.

دولت لیبی شبه نظامیان را مسئول خشونت‌های خونبار در پایتخت خواند

مقامات لیبی تاکید کردند شبه نظامیان مسئول خشونت بارترین ناآرامی ها در پی سقوط معمر القذافی، در پایتخت این کشور هستند.

شبه نظامیان ساکن شهر ساحلی مصراته روز جمعه گذشته با تیراندازی به سوی تظاهرات کنندگان در طرابلس ده ها تن را به خاک و خون کشیدند و در پی آن درگیری های مسلحانه بین گروه های شبه نظامی در این شهر تا روز شنبه ادامه داشت که در پی آن 46 تن کشته و بیش از 400 تن زخمی شدند.

«صالح جودا»، عضو شورای امنیتی پارلمان لیبی اعلام کرد: شبه نظامیان مصراته از طرابلس عقب نشینی کرده و در منطقه ای بین دو شهر مستقر شده اند.

وزارت دفاع لیبی نیز اعلام کرد ارتش این کشور به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مصراته وارد خواهد شد.

بیشتر بخش های شهر طرابلس امروز دوشنبه آرام بود و بسیاری از فروشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها در اعتراض به خشونت های مسلحانه در این شهر در اعتصاب به سر می بردند.

معاون رئیس دستگاه اطلاعات لیبی: شبه نظامیان الزنتان مرا ربوده بودند

سرهنگ مصطفی نوح، معاون رئیس دستگاه اطلاعات لیبی پس از آزادی از چنگ گروهی مسلح که وی را دیروز یکشنبه ربوده بودند گفت: گروهی مسلح از شهر الزنتان مرا در فرودگاه بین المللی طرابلس پس از بازگشت از سفرم به خارج از کشور دستگیر کردند.

وی افزود: افراد مسلح مرا ربوده و مستقیم به شهر الزنتان بردند.

نوح تاکید کرد که آزادی وی پس از برقراری تماس های فشرده شماری از اهالی زنتان و مصراته و انقلابیون واقعی از طرابلس صورت گرفت.

افراد مسلح ناشناس دیروز مصطفی نوح و یکی از معاونانش را در حین بازگشت از ترکیه در نزدیک فرودگاه طرابلس ربودند.

انقلابیون شهرهای مصراته و الزنتان قصد سهم خواهی از پیروزی انقلاب لیبی را داشته و معتقدند که دولت زیدان در اعطای حقوق آنان کوتاهی می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.