خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

حمایت CIA از شورشیان سوریه، حقایق سناریو 11 سپتامبر را فاش کرده است

بررسی حمایت CIA از القاعده در سوریه، بسیاری از حقایق سناریو پشت پرده حملات 11 سپتامبر و ارتباط آن با سرویس های اطلاعاتی امریکا و همچنین حمله به افغانستان و عراق را فاش می کند.

به گزارش "این پایگاه" به نقل از موسسه مطالعات امنیتی Daily Squib ، کارشناسان امور اطلاعات و جاسوسی "موسسه تحقیقات و بازرسی جهانی سوئیس" با بررسی های جداگانه روی دو پرونده امنیتی به نتایج حیرت انگیزی دست پیدا کرده اند.
به اعتقاد این موسسه مطالعاتی بررسی دو پرونده " حمایت CIA از القاعده و گروه های شورشی شبه نظامی در سوریه " و " حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 توسط گروه های شبه نظامی " نشان می دهد CIA در حملات 11 سپتامبر نیز دست داشته است.
کاخ سفید یک سیاست ثابت برای به راه انداختن جنگ هایی مانند افغانستان، عراق و سوریه دارد، " مردم را بترسانید و هر کاری که خواستید انجام دهید" . این تئوری "ترساندن مردم" در امریکا همیشه جواب داده است.
"دکتر اراس موس فاست" در گزارش خود آورده است : "این یک مشاهده بسیار ساده و روشن است. ماموران CIA ، شبه نظامیان القاعده را در سوریه آموزش و حمایت مالی و نظامی می کنند. این نشان می دهد که آژانس های اطلاعاتی مخفی امریکا ترسی از همکاری با جهادگرایان ندارند. "
به اعتقاد وی "تحولات سوریه، به همگان ثابت کرد که حقیقت حادثه تروریستی 11 سپتامبر، آن چیزی نبود که رسانه های غربی سعی کردند در ذهن عموم پرورش دهند. واقعه 11 سپتامبر به راستی فرانیدی بود برای باز کردن راه قانونی حضور امریکایی ها در عراق و افغانستان."
دکتر اراس  معتقد است، حادثه 11 سپتامبر یک امر ساده ای نبود که یک گروه 10 الی 20 نفره از اعراب بدون حمایت و پشتیبانی یک تیم جاسوسی و اطلاعاتی قدرتمند و بانفوذ همانند CIA بتوانند انجام دهند.
به گزارش "موسسه تحقیقات و بازرسی جهانی سوئیس" علاوه بر تهاجم به افغانستان و عراق، 11 سپتامبر فایده دیگری هم برای امریکایی ها داشت، سازمان های جاسوسی امریکا توانستند بهانه خوبی حتی برای جاسوسی از شهروندان خود در داخل کشور داشته باشند و به نوعی یک چتر امنیتی در داخل کشور نیز بوجود بیاورند و حریم های خصوصی را کاملاً بشکنند.
البته این حقیقت وجود دارد که بسیاری از جهادگرایان از این واقعیت ناآگاه هستند و نمی دانند به راستی چه کسانی از انها حمایت مالی و نظامی می کنند ،چرا که مطمئناً در حملات 11 سپتامبر، CIA مستقیماً وارد عمل نشده و در تمامی این ماجراها یک گروه ثالثی به عنوان رابط میان جهادگرایان و CIA فعالیت دارد.
سازمان جاسوسی CIA با استفاده از نقاط ضعف جهادگرایان مسلمان با نفوذ به سیستم تفکرات افراطی مذهبی انها، سعی می کنند تلاش انها را نوعی جهاد در راه خدا معرفی کنند، درحالی که انها خبر ندارند همان کاری را انجام می دهند که خلاف تفکرات مذهبیشان است و فقط خواسته سیاستمداران امریکایست. اگر این جهادگرایان می فهمیدند و یقین می کردند که به راستی چه کسانی از آنها حمایت می کنند، کدام سازمان جاسوسی مانند CIA و موساد از انها حمایت می کنند، یقیناً راه خود را عوض می کردند.
سناریو 11 سپتامبر، یک فرایند واحد در امریکا نبود، ارتش ایالات متحده برای تهاجم به افغانستان، عراق و  سایر کشورهای مورد هدف، نیاز به همراهان بیشتری داشت، سناریوهای مشابه با 11 سپتامبر در برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس نیز رخ داد که هم باعث گسترش دامنه جاسوسی سرویس های اطلاعاتی انگلیس در داخل کشور شد و همچنین حضور نیروهای سازمان ملل در افغانستان هم تایید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.