خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تلاش واشنگتن برای جاسوسی از رسانه‌های اجتماعی از 40 کشور مختلف

ارتش آمریکا در تلاش است بطور ناشناس، رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات منبع باز بیش از 40 کشور جهان( به 66 زبان زنده دنیا) را اسکن و از آنها جاسوسی کند.

 هدف آمریکا تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده برای استفاده در روندهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و حوزه‌های دیگر اعلام شده است. در مرحله اول آنها قصد دارند این کار را از طریق گوشی‌های هوشمند انجام دهند.


سازمان‌های اطلاعاتی، مانند کسب و کار و کمپپن‌های سیاسی،به ارزش رسانه‌های اجتماعی در روندهای موجود،برآورد احساسات عمومی و نوع قیام‌های مردمی در حال ظهور که در طول بهار عرب صورت گرفت ،کاملا واقف اند.


وزارت امنیت داخلی و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (نظامی) به دنبال استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی در حوزه تروریسم (ادعاهای جعلی) و یا در مواقع اضطراری است.


INSCOM یا فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش به دنبال ابزاری است که بتواند تجزیه و تحلیل‌های لازم را بر روی داده‌ها جمع‌آوری شده از یک لیست 40 کشوری انجام دهد و در ده تم تحلیلی از جمله "سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، زیرساخت‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی،" و همچنین تجزیه و تحلیل احساسات و تجزیه و تحلیل‌های پیشگویانه‌ وارد شود. این سرویس از طریق گوشی‌های هوشمند و یا تبلت ها، در دسترس این واحد ارتش قرار خواهد گرفت.


علاوه بر پشتیبانی از ترجمه اولیه به 66 زبان،باید ترجمه مترادف برای زبان‌های پشتو ، عربی و اردو را هم پشتیبانی کند.


زبان‌هایی که فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش مدنظر دارد عبارتند از: آفریکایی، آلبانیایی، عربی، ارمنی، آذربایجانی، باسک، بلاروس، بنگالی، بلغاری، کاتالان، چینی، کرواتی، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، اسپرانتو، استونیایی، فیلیپینی، فنلاندی، فرانسوی، گالیسی ، گرجستان، آلمان، یونان، گجراتی، هائیتی کریول، عبری، هندی، ژاپنی مجارستانی، ایسلندی، اندونزی، ایرلندی، ایتالیایی،، کانادا، خمر، کره ای، لائوس، لاتین، لتونیایی، لیتوانیایی، مقدونی، مالزیایی، مالتی، نروژی، فارسی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، صربی، اسلواکی، اسلوونیایی، اسپانیایی، سواحیلی، سوئدی، تامیلی، تلوگو، تایلندی، ترکی، اوکراینی، اردو، ویتنامی، ویلز، ییدیش.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.