خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

شورای خبرنگاران، با لایحه کمیسیون انتخابات مخالفت کرد

حفیظ الله بارکزی، رییس شورای سراسری ژورنالستان افغانستان طی نشستی خبری در کابل گفت: " لایحه ای که از سوی کمیسیون رسانه ای کمیسیون مستقل انتخابات که در ۱۱ ماده تصویب شده است؛ کاملا مخالف با آزادی رسانه ها بوده و خود سرانه این قانون به تصویب رسیده است".

شورای خبرنگاران از وضع لایحه کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده و مدعی هستند که با مسوولین شورای خبرنگاران هماهنگی صورت نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ حفیظ الله بارکزی، رییس شورای سراسری ژورنالستان افغانستان طی نشستی خبری در کابل گفت: " لایحه ای که از سوی کمیسیون رسانه ای کمیسیون مستقل انتخابات که در ۱۱ ماده تصویب شده است؛ کاملا مخالف با آزادی رسانه ها بوده و خود سرانه این قانون به تصویب رسیده است".
وی تصریح کرد: " ما خواهان لغو این ماده از سوی کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات هستیم".
آقای بارکزی خاطرنشان کرد: هیچ فردی حقیقی یا حقوقی حق دخالت را در عرصه فعالیت رسانه ها ندارد مگر به حکم قانون.
شورای خبرنگاران با صدور قطعنامه ای اعلام داشت: لایحه ی وضع شده از سوی کمیسیون رسانه های کمیسیون انتخابات، قابل اجرا نیست و به جز از مواردی که در قانون مطبوعات از آن به عنوان تخطی رسانه ها ذکر شده، هیچ مورد دیگر تخطی مطبوعات شناخته نمی شود.
به گفته مسوولین این شورا؛ مواردی که در ماده ۵۰ قانون انتخابات ذکر شده است؛ مربوط به رسانه های دولتی بوده و رسانه های خصوصی را در بر نمی گیرد.
این در حالی است که چندی قبل کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن، فعالیت رسانه ها را در جریان روند انتخابات نظارت می کند که در پی وضع این لایحه، مسوولین شورای سراسری ژورنالستان افغانستان مخالفت کرده و خواهان لغو موادی از این قانون شدند که مغایر با آزادی رسانه ها قرار دارد.
از سویی دیگر؛ کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی برخی رسانه ها را متهم به نشر تبلیغات رسانه ای به نفع کاندیدان مشخص می کند و از کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد که هر چه زودتر فعالیت هایش را در این زمینه آغاز کند.
کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات در حالی این لایحه را تصویب کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی برخی رسانه ها را متهم به نشر تبلیغات به نفع کاندیدان مشخص کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.