خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اشتون: گزارش آژانس تا ساعاتی دیگر منتشر و پس از آن بخشی از تحریم‌های ایران لغو می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به آغاز دورجدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ابراز امیدوری کرد. به

گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در شهر بروکسل نسبت به آغاز دورجدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ابراز امیدوری کرد.


کاترین اشتون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اجازه دهید در ابتدا بگویم که امروز در تلاش های ما برای اطمینان یافتن از این که ایران یک برنامه صرفاً صلح آمیز هسته ای دارد ، روز بسیار مهمی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی تا چند ساعت دیگر گزارشی منتشر می کند. می‌دانید که من در ماه دسامبر از جانب وزیران خارجه ماموریت یافتم، امروز پیشنهادی را مطرح کنم که بر اساس آن بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا مطابق با طرح مشترک اقدام ژنو لغو می‌شود. بعداً اطلاعات بیشتر در این باره منتشر خواهد شد.


پیش از این "مایکل مان" در مصاحبه ای با یکی از رسانه های غربی، درباره پرونده هسته ای ایران گفت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از دریافت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیشنهاد کاترین اشتون، برای رفع تحریم های ایران اقدام خواهند کرد.


سخنگوی کاترین اشتون با اشاره به روند اجرایی شدن توافق ژنو اظهار داشت: صبح روز دوشنبه، وزرای امور خارجه اتحادیه در بروکسل دیدار خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.