خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

پارلمان افغانستان خواستار حل مشکلات دانشجویان این کشور شد

اعضای پارلمان افغانستان از مقام‎های وزارت آموزش عالی این کشور خواستند تا مشکلات ورودی‌های جدید به دانشگاه‌های این کشور را حل کنند.

«ذکیه سنگین» عضو پارلمان افغانستان در نشست عمومی (شنبه) این مجلس به برخی مشکلات دانشجویانی که تازه به دانشگاه‎های عالی و نیمه عالی راه یافته‎اند اشاره کرد و خواستار حل این مشکلات شد.

سنگین افزود: برخی از دانشجویان که در آزمون کنکور رتبه خوبی آورده‌اند در موسسات نیمه عالی دولتی که در مناطق ناامن افغانستان قرار دارند، جذب شده‎اند و توانایی ادامه تحصیل در این مناطق را ندارند.

این عضو پارلمان افغانستان این روند را انجام نوعی ظلم به حق این دانشجویان تلقی کرد.
وی از مقام‎های وزارت آموزش عالی افغانستان خواست تا هر چه زودتر به این مشکل پایان دهند و دانشجویان را بر اساس توانایی آن‎ها در دانشگاه‎ها جذب کنند.

«عبدالحدود پیمان» عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز با انتقاد از این روند پذیرش دانشجو، گفت که مقام‎های وزارت آموزش عالی افغانستان وظایف خود را بدرستی انجام نمی‌دهند و از آن شانه خالی می‎کنند.

نتایج آزمون کنکور افغانستان چند روز پیش بطور رسمی از سوی وزارت آموزش عالی این کشور اعلام شد.

در این آزمون بیش از 220 هزار داوطلب شرکت کردند که 120 هزار نفر به دانشگاه‎های عالی و نیمه عالی دولتی افغانستان راه یافتند اما مابقی داوطلبان بی‎نتیجه باقی ماندند.

«نظیفه ذکی» عضو دیگر پارلمان افغانستان ضمن بررسی مشکلات دانشجویان تازه وارد به دانشگاه‌های این کشور، خواستار فراخوان وزیر تحصیلات عالی افغانستان به مجلس شد.

این عضو پارلمان افغانستان همچنین از هیئت اداری این مجلس خواست تا هر چه زودتر قانون تحصیلات عالی این کشور را تصویب کند.

استفاده کنندگان از مشروبات الکلی مجازات شوند

ذکی در ادامه با انتقاد از افزایش مشروبات الکلی در کابل گفت که برخی از جوانان در مکان‎های عمومی مانند هتل و برخی از رستوران‌ها با نوشیدن مشروب موجب اذیت مردم می‌شوند که بایستی بر اساس قوانین اسلامی مجازات شوند،

وی از دولت خواست تا از افزایش این معضل اجتماعی جلوگیری کند.

این در حالی است که برخی از اعضای پارلمان افغانستان چندی پیش از عدم اجرای قوانین اسلامی در برخی ادارات این کشور نیز انتقاد کرده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.