خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اعتراض مردم و دولت پاکستان علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

بسیاری از مردم پاکستان در پی ادامه حملات و جنایتهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه و خان یونس، تظاهرات هایی در اکثر شهرهای این کشور به خصوص در شهرهای راولپندی، اسلام آباد، حیدرآباد، لاهور و کراچی برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچمهای آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل تروریست سردادند.

آنها حمایت آمریکا از اسرائیل را نیز محکوم و تاکید کردند این حملات زیر چتر آمریکا انجام می شود. شرکت کنندگان در این تظاهرات، سکوت کشورهای عربی در مقابل جنایتهای اسرائیل علیه فلسطینی ها در غزه را محکوم کردند. آنها سازمان ملل متحد و جامعه بین الملل را نیز به علت انفعال در مقابل اقدامات اسرائیل محکوم کردند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با مضمون شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین، همبستگی با مسلمانان غزه و دعوت از امت اسلامی برای مقابله با طرح های شیطانی آمریکا و رژیم غاصب اسراییل را حمل می کردند.
فعالان سیاسی پاکستانی اعلام کردند که همواره در کنار برادران و خواهران مسلمان خود در فلسطین و غزه بوده و هرگز اقدامات ضدانسانی رژیم اسراییل علیه مسلمانان بیت المقدس را از یاد نخواهند برد.
شرکت کنندگان پرچم رژیم نامشروع اسراییل را به آتش کشیده و از جامعه بین المللی خواستند تا مانع اقدامات جنگ طلبانه صهیونیست ها شوند.
مسئولان ارشد احزاب پاکستانی در این راهپیمایی از دولت اسلام آباد خواستند تا مواضع این کشور در مخالفت و ابراز انزجار از حملات رژیم اسراییل علیه غزه را در مجامع بین المللی عنوان کرده و پاکستان با تعامل با سایر حاکمان کشورهای اسلامی، اجازه ندهد صهیونیست ها؛ فلسطین را هدف تهاجم خود قرار دهند.
معترضان پاکستانی در ادامه با محکوم کردن توطئه های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بی ثبات کردن جهان اسلام اعلام کردند: حاکمان برخی از کشورهای عربی در متشنج شدن اوضاع در خاورمیانه بویژه بحرانی تر شدن وضعیت غزه، فلسطین، سوریه و عراق مقصر هستند.
(داون- 16 جولای 2014) نخست وزیر پاکستان "نواز شریف" در تشریح جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه، آن را نسل کشی مسلمانان فلسطینی دانست و از سازمان ملل خواست تا وظیفه خود را در متوقف  کردن تجاوز آشکار و بی رحمانه اسرائیل به درستی انجام دهد.
در بیانیه صادر شده از دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: جنایات اسرائیل علیه غیر نظامیان بی گناه- زنان و کودکان و افراد سالخورده- در نوار غزه و خان یونس در تاریخ جهان غیر قابل تصور است. نواز شریف نیز افزوده است: من به خاطر سکوت سازمان ملل در برابر این بی عدالتی بزرگ، بسیار غمگین و ناامید شده ام. سکوت و بی توجهی امت مسلمان موجب شده تا فلسطینی ها روز به روز آسیب پذیر تر و اسرائیل تهاجمی تر شود.
کانون وکلای راولپندی با تحریم جلسات دادگاهی خود،  همبستگی خود را با مردم فلسطین ابراز کردند و خواستار رسیدگی به جنایات تروریستی اسرائیل در دادگاه های ضد تروریست جهانی شدند.
(دیلی تایمز- 15 جولای 2014)"مروج الله هدی" رئیس جماعت اسلامی ایالت سند نیز با حضور در این اعتراضات گفت: حملات اسرائیل به غزه، علیه بشریت است. این حملات علیه حقوق بشر است. این حملات باید به سرعت متوقف شود. اما شاهد آن هستیم که سازمان ملل متحد در این زمینه هیچ کاری انجام نمی دهد. سازمان ملل متحد خواب است. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد علیه حماس بیانیه صادر می کند، اما هیچ بیانیه ای علیه اسرائیل صادر نمی کند.
"نعیم الرحمان" از دیگر رهبران ارشد جماعت اسلامی کراچی هم افزود: آزادیخواهان جهان نمی توانند شاهد ادامه محاصره غزه باشند. سازمان ملل متحد به مسئولیتهای خود در این زمینه عمل نمی کند. زمان آن فرارسیده است که جهان اسلام به این وضع پاسخ بدهد. اسرائیل زبان اعتراض و تظاهرات را نمی فهمد. باید برای حمایت از فلسطینی ها کاری انجام داد.
(نیشن- 16 جولای 2014)پروفسور "سیف الله خالد" از رهبران ارشد جماعت الدعوه گفت: حاکمان کشورهای مسلمان با همکاری یکدیگر،‌ باید جلوی نسل کشی اسرائیل در فلسطین را بگیرند. او افزود: تروریسم اسرائیلی فقط محدود به فلسطین نمی شود، بلکه آنها اردوگاه های تروریستی در کشمیر اشغالی دایر کرده اند و ارتش هند را برای سرکوب جنبش های استقلال طلبانه آمورش می دهند.
"سیف الله خالد" معتقد است که اسرائیل کمک های فنی و تکنولوژیکی را در اختیار هند قرار می دهد و آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در منطقه،‌ از هند در افغانستان استفاده می کند که این موارد به ضرر منافع پاکستان است. آمریکا می خواهد انتقام شکست خود در افغانستان را با ایجاد ناآرامی و هدایت تروریست ها به سمت پاکستان جبران کند و دولت باید برای جلوگیری از مداخله خارجی در پاکستان،‌ این توطئه را خنثی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.