خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کری: آمریکا در حال ارزیابی چگونگی خروج شهروندان عراقی از کوه «سنجار» است

وزیر خارجه آمریکا، امروز، چهارشنبه، اعلام کرد که واشنگتن خیلی فوری در حال ارزیابی چگونگی خارج کردن شهروندان عراقی از کوه «سنجار» واقع در شمال عراق می‌باشد که توسط گروه تکفیری «داعش» محاصره شده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، امروز، چهارشنبه، اعلام کرد که واشنگتن خیلی فوری در حال ارزیابی چگونگی خارج کردن شهروندان عراقی از کوه «سنجار» واقع در شمال عراق می‌باشند که توسط گروه تکفیری «داعش» محاصره شده است.

هزاران نفر از اعضای گروهها اقلیت عراق از جمله ایزدی‌ها و مسیحیان همچنان با تهدید بزرگ گروه تروریستی داعش روبرو هستند.

سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر از شهروندان عراقی همچنان در کوه سنجار سرگردان و آواره هستند و «ریتا ایساک»، کارشناس حقوق اقلیت‌های سازمان ملل هشدار داد که این افراد ظرف چند روز یا چند ساعت آینده با خطر خشونت گسترده و یا کشته شدن توسط گروه تروریستی داعش روبرو هستند.

آمریکا از چند روز پیش حملات هوایی به مواضع داعش و همچنین عملیات پرتاب غذا برای شهروندان عراقی در کوه سنجار را آغاز کرده است و در اقدام دیگر، ارسال سلاح برای نیروهای کردستان عراق که با داعش درگیر هستند را آغاز کرده است.

کری در «هونیارا» پایتخت جزایر سلیمان واقع در اقیانوس آرام جنوبی تصریح کرد که ارزیابی چگونگی خارج کردن این شهروندان از کوه سنجار در دست بررسی است و گفت: این دقیقاً چیزی است که ما در حال ارزیابی آن هستیم. ما ارزیابی بسیار سریع و مهمی از این مسئله خواهیم کرد زیرا می‌دانیم که خارج کردن این افراد از این کوهها بسیار فوری و لازم است.

گروه تروریستی داعش بعد از اشغال بخش‌هایی از شهر موصل در اوایل ماه ژوئن و پیشروی در بخش‌هایی از شهرهای عراق، در ماه جاری عملیات کشتار شهروندان عراقی را تشدید بخشیده‌اند.

این گروه تروریستی به مسیحیان، ایزدی‌ها، ترکمن‌‌ها و اقلیت‌های شبک در غرب، شمال و شرق موصل حمله کرده‌اند و منجر شدند که شهروندان این مناطق مجبور به فرار شوند.

گروه تکفیری داعش همچنین به منطقه سنجار نیز حمله کردند و ایزدی‌های عراق را وادار کردند تا در کوه سنجار مخفی شوند و هم‌اکنون در گرمای سوزان تابستان با آب و غذای اندک گرفتار شده‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.