خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

تنش در روابط واشنگتن-تل‌آویو

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به بحرانی شدن روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از حمله اخیر به نوار غزه پرداخت.

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن امروز در گزارشی با عنوان "آمریکایی‌ها از نتانیاهو متنفرند" به وخامت روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از حمله اخیر این رژیم به غزه پرداخت.


این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که روابط اسرائیل و آمریکا به سبب حمله اخیر به غزه دچار تنش شده و این قضیه پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا سیاست جدیدی را در رابطه با صادرات سلاح به اسرائیل به علت نگرانی از افزایش شمار کشته شدگان غیرنظامی فلسطینی اتخاذ کرده است.


مسئولان اسرائیلی به روزنامه هاآرتص اعلام کرده‌اند که واشنگتن صادرات موشک‌های هل فایر را که بالگردهای اسرائیل از پایان ماه گذشته میلادی شلیک می‌کردند، به اسرائیل ممنوع کرده است.


این روزنامه سپس توضیح می‌دهد که این ممنوعیت به عنوان جزئی از سیاست‌هایی که واشنگتن برای محدود کردن حجم سلاح هایی که به اسرائیل صادر می کند و ممکن است اسرائیل آن را در جنگ غزه استفاده کند ، اتخاذ شده است.


ایندیپندنت می‌نویسد:  طبق آنچه که "افرایم انبار" مدیر مرکزمطالعات پژوهش‌های استراتژیک بسا(بگین سادات) در دانشگاه بار ایلان اسرائیل اعلام کرده،  اسرائیل معتقد است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، فردی ضعیف و دارای دیگاه مبهم و آشفته‌ای است.


انبار در این باره می‌گوید: این مسأله پس از سیاست اوباما در قبال ایران و پس از اینکه آمریکا در قبال بحران سوریه شکست خورد، تقویت شد.


انبار می گوید: تل آویو معتقد است که اوباما هم ییمانانش را در منطقه از دشمنانش تشخیص نمی‌دهد.


ایندیپندنت در پایان از قول انبار مدیرمرکزمطالعاتی بگین سادات می نویسد که گفته است: وی چنین عقیده ندارد اوباما می تواند پیوندهای دوستی میان ایالات متحده و اسرائیل را به دلیل تاریخ طولانی که در روابط دو کشور وجود دارد از بین ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.