خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

شکست سیاست‌های اوباما در متحد کردن مردم آمریکا

روزنامه الاهرام در گزارشی نوشت؛ سیاست‌های اوباما در متحد کردن مردم آمریکا شکست خورده است.

 الاهرام در گزارشی نوشت :کشته شدن جوان سیاهپوست توسط پلیس در ایالت میسوری آمریکا نشان داد،  سیاست‌های اوباما در متحد کردن مردم آمریکا شکست خورده است.  


روزنامه الاهرام در گزارشی به قلم نهی خلیفه نوشت: خبر کشتن جوان سیاهپوست آمریکایی، فقط مادر او را شوکه نکرد بلکه همه مردم آمریکا را شوکه کرد به خصوص بعد از اینکه تحقیقات اولیه نشان، وقتی پلیس آمریکا عمدا و فقط به خاطر سیاهپوست بودن ،این جوان را که  کاملا بی دفاع بود ، کشته است .


در این گزارش با اشاره به اعتراض‌های خیابانی بعد از کشته شدن این جوان سیاهپوست آمده است: مسئله جالب توجه در اعتراض‌های خیابانی این بود که معترضان فقط به بازجویی از پلیس قاتل بسنده نکردند بلکه شعارهای زشتی ضد پلیس سردادند و پلاکاردهایی حمل کردند که روی آنها نوشته شده بود "پلیس‌ها را بکشید."


این حوادث یادآور، اعتراض‌ها بعد از کشتن یک جوان سیاهپوست توسط پلیس در ایالت فلوریدا در سال 2012 است، درست زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای دومین دور ریاست جمهوری آماده می‌شد. کشته شدن این جوان سیاهپوست، اوباما را مجبور کرد برای جلب آرای سیاهپوستان به این مسئله توجه کند اما درباره حادثه جدید باید گفت اوباما توجه زیادی به آن نشان نداد.
حوادث میسوری، که رسانه‌های آمریکا تعامل بدی با آن داشتند، باردیگر درباره میزان توانایی قویترین کشور جهان برای مبارزه با نژاد پرستی، جنجال آفرین شد. علاوه بر اینکه نشان داد سیاست‌های اوباما در متحد کردن مردم آمریکا شکست خورده است. مشکلات سیاهپوستان آمریکا، در دوره اوباما نیز همچنان ادامه دارد، به عنوان نمونه نرخ بیکاری در میان جوان سیاهپوست در مقایسه با هم سن و سالهای سفید پوست آنها بیشتر است. 


بر اساس آخرین آمارهای مرکز آماری بوستن، بیست و چهار درصد از سیاهپوستان آمریکا فقیر هستند که سه برابر بیشتر از سفید پوستان فقیر است.


مسئله جنجالی دیگر این است که حوادث میسوری همزمان با حادثه‌ای دیگر و مربوط به سیاهپوستان در شهر نیواورلئان رخ داد. در این حادثه که علت آن مشخص نیست، یک نفر کشته و حدود هفت نفر زخمی شدند. این حادثه مسئله ناامنی در این شهر را مطرح کرد؛ شهری که اکثر ساکنان آن سیاهپوست هستند و از بی توجهی کامل مقامات، از زمان حوادث کاترینا در سال 2005، رنج می‌برند.


هرچند این حوادث در آینده اوباما،‌ که دوره ریاست جمهوری اش رو به پایان است، تاثیر نخواهد گذاشت، بدون شک بر رویکرد رای دهندگان سیاهپوست در انتخابات میاندوره‌ای کنگره که قرار است اواخر امسال برگزار شود، تاثیر خواهد گذاشت. سیاهپوستان مطمئن خواهند شد که تقدیر آنها این است که شهروند درجه دو باشند حتی اگر همه نامزدها وعده‌های خوب به آنها بدهند.


 اکثر تحلیلگران آفریقایی که به مناسبت انعقاد کنفرانس آفریقا و آمریکا درباره روابط دو طرف صحبت کرده بودند بر این مسئله توافق داشتند که اوباما هیچ یک از وعده‌هایی را که به سیاهپوستان داده بود عملی نکرد و در نتیجه تا آخر دوره ریاست جمهوری خود نیز نخواهد توانست کاری انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.