خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

آزاد شدن 14 تبعه پاکستان از بگرام افغانستان

14 تبعه پاکستان از بگرام افغانستان از سوی امریکا آزاد شدند. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد آمریکا 14 تبعه پاکستان را که سالها به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی در زندان بگرام افغانستان حبس بودند،آزاد کرده است. خانم تسنیم اسلم " سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه شبنه گزارش های مربوط به آزادی این 14 نفر را تایید کرد.

طی یک ماه اخیر این دومین بار است که آمریکا تعدادی از اتباع پاکستانی را از زندان بگرام آزاد می کند .
حدود یک ماه پیش نیز آمریکا 9 نفر از اتباع پاکستانی را از این زندان آزاد کرد اما این افراد با گذشت یک ماه هنوز به خانواده های خود ملحق نشده اند.
طبق آماری که دولت پاکستان از تعداد اتباع این کشور در زندان بگرام ارائه کرده است با احتساب 14 نفری که به تازگی از این زندان آزاد شدند تنها یک تبعه پاکستانی دیگر در زندان بگرام حضور دارد.
کارشناسان حقوقی پاکستان بار ها نسبت به رفتار آمریکایی ها با اتباع پاکستانی در زندان بگرام ابراز نگرانی کرده اند.
شهزاد اکبر یک قاضی و کارشناس مسایل حقوق پاکستان می گوید اتباع پاکستان در زندان بگرام بدون اینکه حق انتخاب وکیل به آنها داده شود مدتها بدون اینکه محاکمه ای در کار باشد در زندان بسر برده اند و این نقض آشکار ابتدایی ترین حقوق این افراد است.
آمریکا در پی حمله به افغانستان در سال 2001 - اقدام به ایجاد زندان بگرام " در پایگاه نظامی شهر بگرام واقع در استان پروان افغانستان کرد و تعداد زیادی از اتباع افغانستان و پاکستان را به اتهام دست داشتن این افراد در حملات تروریستی بازداشت کرد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.