خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کامرون: حاضر به پرداخت سهم مالی بیشتر به اتحادیه اروپا نیستیم

دیوید کامرون با تصمیم جدید اتحادیه‌ اروپا برای افزایش سهم انگلیس در تامین بودجه سالیانه این اتحادیه مخالفت کرد و گفت انگلیس این مبلغ را پرداخت نخواهدکرد.

 اتحادیه‌ اروپا پنج‌شنبه شب اعلام کرد سهم انگلیس در تامین بودجه سالیانه این اتحادیه افزایش یافته‌است.

این تصمیم جدید اتحادیه‌ اروپا به واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات انگلیسی منجر شد؛ در کنفرانس خبری جمعه شب در مقر اتحادیه‌ اروپا در بروکسل، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با پرداخت 1.7 میلیارد دلار اضافه‌تر از سهم پیشین انگلیس در تامین بودجه سالیانه اتحادیه‌ اروپا مخالفت کرد.

روزنامه «تایمز» روز شنبه نوشت در صورت عدم اضافه پرداخت 1.7 میلیارد پوند اضافه به اتحادیه اروپا از سوی انگلیس، این اتحادیه می‌تواند معادل 42.5 میلیون پوند ماهیانه از این کشور مالیات دریافت کند اما کامرون جمعه شب (دیشب) در کنفرانس خبری در بروکسل گفت تعیین این مالیات ماهیانه را برای این کشور غیرقابل قبول می‌داند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کامرون در کنفرانس شب گذشته در بروکسل گفت این تصمیم اتحادیه اروپا را نمیپذیرد و این قرارداد جدید اتحادیه اروپا را مردود می‌داند.

کامرون جمعه شب در پاسخ به سوالی مبنی بر موافقت انگلیس برای پرداخت این مبلغ اضافه گفت «مبلغ پایین‌تر برای انگلیس قابل قبول است اما مبلغ تصویب شده اتحادیه اروپا که معادل 1.7 میلیارد پوند اضافه‌تر از سهم پیشین انگلیس است، قابل قبول نخواهد بود».

بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا، انگلیس موظف شده سالیانه یک پنجم به پرداختی موظفی‌اش که مبلغ 8.6 میلیارد پوند بوده بیافزاید؛ یعنی انگلیس می‌بایست سالیانه معادل 1.7 میلیارد پوند بیشتر به اتحادیه اروپا پرداخت کند.

این درخواست جدید اتحادیه اروپا در حالی مطرح شد که دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور با فشارهای داخلی بر مساله باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مواجه است. حزب استقلال (یوکیپ) که اخیرا با استقبال رأی دهندگان مواجه شده و توانسته اولین کرسی در پارلمان را به دست آورد، عمده تبلیغات خود را بر لزوم خروج لندن از اتحادیه اروپا متمرکز کرده است.

«نایجل فاراژ» رهبر یوکیپ بعد از طرح این خواسته جدید اتحادیه‌ اروپا گفت این اتحادیه «خون‌آشام تشنه‌ایست که به دنبال خوشگذرانی با خون مالیات‌‌دهندگان انگلیسی است» و ادامه داد نخست‌وزیر این کشور در مقابل این تصمیم اتحادیه اروپا بسیار ضعیف عمل کرده‌است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.