خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

پوتین : قطعا راهی برای حل بحران اوکراین وجود دارد

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آلمان در حالی که اعلام داشت که باید راهی برای حل بحران اوکراین وجود داشته باشد، از تهدید پاکسازی قومی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین،در این مصاحبه 30 دقیقه ای که یکشنبه شب در ساعات پربیننده تلویزیونی پخش شد، پوتین از الحاق کریمه به روسیه دفاع کرد.

پوتین پس از انتقاد از دولت اوکراین به دلیل اعمال زور به جای گفت و گو علیه طرفهای متخاصم در شرق کشور که محرک بحران کنونی شده است،افزود : آیا می توان راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کرد. بله من متقاعد شده ام که باید راهی باشد.

وی گفت : من رو راست بسیار نگران آن هستم که این تمایل منجر به توسل به پاکسازی قومی شود. ما از حرکت به سمت نئو نازی بیم داریم . افرادی هستند که از علائم نازیها استفاده می کنند. نگرانی ما از همین است و این برای اوکراین یک فاجعه خواهد بود.

پوتین که آلمانی سلیس صحبت می کند،این مصاحبه با شبکه آ .آر.د. را روز پنجشنبه در بندر ولادیوستوک انجام داد.

پوتین که تقریبا در طول این مصاحبه روسی صحبت کرد، گفت :وی معتقد است که اوکراین آینده روشنی دارد هرچند که چارچوبی باید تعیین شود تا اقلیت ها در اوکراین نیز احساس کنند که در کشور خود هستند.

پوتین گفت : ملت اوکراین ملت بزرگی است. ولی باید بدانید که تنها یک چیز در آنجا وجود ندارد و همه بایداین احساس را داشته باشند که به دور از زبان و قومیت چه مجاری تبار باشی یا روسی، اوکراینی یا لهستانی تبار، در کشور خود هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.