خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

روابط پاکستان با طالبان افغانستان مانند دهه نود مستحکم نیست

معاون نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل گفت: با اینکه مذاکره با طالبان افغانستان به دولت این کشور مربوط می‌شود ما تلاش می‌کنیم با آنها مذاکره کنیم اما روابط پاکستان با طالبان افغانستان مانند دهه نود مستحکم نیست.

سرتاج عزیز معاون نخست وزیر پاکستان در امور بین الملل در مصاحبه با رسانه‌های خارجی اظهار داشت: شبه‌نظامیانی که خطری برای پاکستان ندارند نباید هدف قرار بگیرند.

وی افزود: شبه‌نظامیان مخالف آمریکا بدون هیچ دلیلی تبدیل به مخالفان سرسخت پاکستان شده‌‌اند که این روند نباید ادامه پیدا کند.

عزیز تأکید کرد: در جنگ افغانستان گروه‌های شبه‌نظامی به کمک پاکستان و آمریکا تجهیز شدند اما واشنگتن همه گروه‌های شبه‌نظامی را به پاکستان سرازیر کرده است. تعدادی از این گروه‌ها برای ما خطرناک هستند و تعدادی برای آمریکا پس چرا ما باید با همه آنها دشمن باشیم.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بین‌الملل گفت: ارتش علیه شبه‌نظامیانی که به آمریکا حمله کرده بودند وارد عمل شد و حتی کسانی را که باقی ماندند پاکسازی کرد.

سرتاج عزیز اظهار داشت: مبارزه یا مذاکره با طالبان افغانستان به پاکستان مربوط نمی‌شود و شبکه حقانی نیز از گروه‌های وابسته به همین گروه می‌باشد.

وی افزود: با اینکه مذاکره با طالبان افغانستان به دولت این کشور مربوط می‌شود ما تلاش می‌کنیم با طالبان مذاکره کنیم اما روابط پاکستان با طالبان افغانستان مانند دهه نود مستحکم نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.