خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اسنودن: اسرائیل در حادثه تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو نقش داشته است

کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا فاش کرد که وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی در حادثه تروریستی علیه نشریه "شارلی ابدو" نقش داشته است.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری «موسوعة العراق»، «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا که هم اکنون افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا است در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» افزود: اسرائیل از مهاجرت معکوس یهودیان در خلال سالهای گذشته ناخرسند بوده است و همین نگرانی، مسئولان وزارتخانه مهاجرت اسرائیل را بر آن داشت تا از دستگاه اطلاعاتی این رژیم، موساد، بخواهند برای توقف مهاجرت معکوس کمک کند.


وی افزود: موسسه اطلاعات و ماموریتهای ویژه اسرائیل در پاسخ به این درخواست، عملیاتی را از طریق انتشار تصاویر موهن پیامبر اسلام (ص) در کشورهای غربی آغاز کرد تا فضایی ستیزه جویانه ضد یهودیان ساکن اروپا به راه اندازد و آنان را وادار به زندگی در اسرائیل کند.


اسنودن گفت: براساس چنین طرحی، تصاویر موهن پیامبر اسلام ص در سال ۲۰۰۵ در مجلات اروپایی منتشر شد و از طریق سازمان‌های رسانه‌ای ویژه مرتبط با افراط گرایان إسلامی، این اتهام درمورد یهودیان مطرح شد که آنان پشت انتشار این تصاویر قرار دارند و در ادامه مکانهایی که یهودیان در آن‌ها حضور داشتند، مورد تهدید قرار گرفت، با این حال عملیات به طور کامل نتیجه بخش نبود. پس از آن عملیات دیگری آغاز شد و براساس آن طرح» پیت بول» در سال ۲۰۱۲ آغاز و به حادثه تروریستی مجله «شارلی ابدو» و نیز سوپر مارکت یهودی در پاریس منجر شد که به کشته شدن هفده نفر و سه تروریست انجامید.


این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیست روز یکشنبه ۱۱ژانویه پیش از ترک تل آویو و عزیمت به پاریس برای مشارکت در تظاهرات ضد تروریسم گفت: من به پاریس می‌روم تا همراه سران دیگر کشور‌ها در تظاهرات شرکت کنم، تظاهراتی که به منظور آغاز تبلیغاتی جدید ضد تروریسم اسلامی است که همه انسان‌ها را تهدید می‌کند، من همچنین در جشنواره‌ای برای تجلیل از تبعه یهود ساکن فرانسه با حضور «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، شرکت خواهم کرد و در آن خواهم گفت که هر یهودی خواهان مهاجرت به إسرائیل است و اسرائیل از آنان با آغوش باز استقبال می‌کند. این در حالی است که اوضاع اقتصادی اسرائیل به سبب کسری بودجه و هزینه بالای ارتش، برای یهودیان ساکن دیگر کشور‌ها و مهاجرت به اسرائیل وسوسه کننده نیست.


در همین حال تبلیغات مردمی جدیدی با نام «پرواز به سوی برلین» در اسرائیل به راه افتاده است که تبلیغ برای مهاجرت از اسرائیل به آلمان است. آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها در اسرائیل سیزده و نیم درصد در سالهای گذشته افزایش یافته است و در همین حال فقط قیمت مسکن در هفت ماه گذشته، شش و هشت دهم درصد بالا رفته است.


همزمان برخی گزارشهای منابع پژوهشی فلسطینی با نام «مدار» درباره اوضاع اسرائیل نشان می‌دهد درخواست‌ها برای مهاجرت معکوس از إسرائیل به دیگر کشور‌ها در آینده نزدیک، به شدت افزایش خواهد یافت و این به علت مشکلات اقتصادی بسیار و بالا رفتن قیمت‌ها در اسرائیل است، به گونه‌ای که بیش از ۲۵ هزار یهودی به آلمان باز گشته‌اند.


این گزارش حاکی است که از جمله علل به راه افتادن تبلیغات «پرواز به سوی برلین»، اقتصادی و اجتماعی است و یکی از علل دیگر، امنیت شخصی شهروندان اسرائیلی و هراس از جنگ و درگیریهای پی در پی است که إسرائیل شاهد آن‌ها است، مانند جنگ اخیر با غزه و جنگ دوم لبنان و انتفاضه دوم فلسطینیان، به گونه‌ای که این درگیری‌ها، نخستین بار داخل جبهه اسرائیل روی داده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.