خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

برنامه‌های سفر یک روزه ظریف به کابل

وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در سفر یک روزه‌اش به کابل در دیدار با اشرف غنی احمد زی دعوت رسمی روحانی از رئیس جمهور افغانستان برای سفر به ایران را تقدیم وی می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغان راهی کابل پایتخت افغانستان شد.

وی در بدو ورود به کابل در جمع خبرنگاران روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با ابراز خرسندی از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، افزود: خوشحالیم که همه مردم این کشور حضورشان را در دولت مشاهده می‌کنند که این فرصت خوبی برای ریشه کنی افراط و ترویسم و مقابله با نیروهای خارجی است.

ظریف خاطرنشان کرد: به آینده روابط دو کشور بسیار امیدوارم چرا که مردم ایران در کنار ملت افغانستان در روزهای سخت جهاد و دولت سازی بوده‌اند و خواهند بود.

ظریف قرار است در این سفر ضمن دیدار با نیکلاس هیثم نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کند.

هدف از سفر یک روزه ظریف تسلیم دعوت رسمی حسن روحانی از اشرف غنی برای سفر به ایران و مرور روابط دوجانبه است.

وزیر خارجه ایران همچنین با حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ظریف را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.