خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

مک‌کین: رابطه با اسرائیل در دوران اوباما وخیم شده است

جان مک کین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد: من در طول زندگی خودم هرگز شاهد نبوده‌ام که روابط با اسرائیل تا این حد وخیم شود. البته روابط با تل آویو در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش نیز به تیرگی گرائید اما هیچ‌کس همانند اوباما روابط پرتنش با اسرائیل نداشته است.

وی درخصوص مساله تشکیل کشور فلسطین و مذاکرات اتمی ایران گفت: آقای رئیس‌جمهور انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای درباره سطح همکاری از طرف اسرائیلی دارند. هیچ‌ گاه روابط ما با اسرائیل عالی نبوده است اما به این وخامت نیز کشیده نشده بود.


تنش در روابط رژیم صهیونیستی با کاخ سفید پس از آن بالا گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم دعوت جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برای سخنرانی در کنگره برای ماه مارس پذیرفت.


جان بوئنر پیش از دعوت کردن از نتانیاهو با کاخ سفید رایزنی نکرده بود. مک کین در ادامه گفت که به مقام‌های آمریکایی در این رابطه هشدار داده است اما روابط میان باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، جان بوئنر و میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا «جای تعجب» ندارد.


وی افزود: بسیار واضح است که من با کاخ سفید صحبت کرده‌ام و به آنها در این رابطه هشدار دادم. بسیار واضح است که ما می‌خواهیم همه با یکدیگر مشارکت کنند. آقای بوئنر احساس می‌کند که برای مواجه با نگرانی‌های بی‌شمار در مقابل مردم مسوول است.


سناتور مک کین همچنین در خصوص اعتراضاتی که در جریان جلسه کمیته نیروهای مسلح رخ داد و هنری کیسینجر وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز در آن حضور داشت، گفت: آنها مردم وحشتناکی هستند.


در جلسه مذکور سنا علاوه بر مک کین و کیسینجر، مادلین آلبرایت و جورج شولتس وزرای امور خارجه پیشین آمریکا نیز حضور داشتند. پلیس کنگره معترضان را بازداشت کرد. معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی در جلسه حضور داشتند و سخنانی را مطرح می‌کردند و مک کین در پاسخ به آنها گفت: خفه شوید و گرنه می‌گویم شما را بازداشت کنند. انسان‌های پست از اینجا خارج شوید.


سناتور جمهوری‌خواه در ادامه مدعی شد که معترضان جان وی و کیسینجر را تهدید می‌کردند و ممکن بود به آنها آسیبی وارد شود.


مک کین گفت: آنها کیسینجر را تهدید می‌کردند. مسلم است که من عصبانی شوم و هنوز هم عصبانی هستم. اینکه شما بلند شوید و اعتراض کنید، یک مساله است و اینکه شما بخواهید علناً فردی را تهدید کنید، یک مساله دیگر است. او یکی از بزرگترین سیاستمداران دوران زندگی من است، گمان می‌کنم آنها مردم وحشتناکی هستند و می‌توانند شانه‌های این مرد 91 ساله را بشکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.