خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کاندیداتوری چهره‌های مبارک در انتخابات لکه سیاهی بر پیشانی نظام مصر است

استاد دانشگاه قاهره با اشاره به غیرواقعی بودن شعارهای ملی‌گرایانه بسیاری از ائتلاف‌های انتخاباتی در مصر، کاندیداتوری چهره‌های مبارک را لکه سیاهی بر پیشانی نظام حاکم و توهین به خون شهدای انقلاب مصر دانست.
خبرگزاری فارس: کاندیداتوری چهره‌های مبارک در انتخابات لکه سیاهی بر پیشانی نظام مصر است

«جمال زهران» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره شرایط حاکم بر فضای انتخابات مصر گفت: متاسفانه ما شاهدیم که بیش‌تر ائتلاف‌های انتخاباتی با شعار مصر و حمایت از آن به تعبیری حس ملی‌گرایی را تنها برای رسیدن به قدرت به بازی گرفته و با آن تجارت می‌کنند.

زهران افزود: هم اکنون در بیش‌تر احزاب حاضر در عرصه سیاسی مصر ده‌ها تن از اعضای حزب منحل ملی (حزب مبارک) و تجار با نفوذی حضور دارند که در فساد رژیم دیکتاتوری سابق دست داشتند و ملت علیه آنها در انقلاب 25 ژانویه قیام کرد در حالی که ما خواهان مصر جدید هستیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره درباره اعلام آمادگی «احمد عز» یکی از چهره‌‎های برجسته دوران حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر برای نامزدی در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: ما با نامزدی احمد عز مخالفیم این کار وی موجب برانگیخته شدن احساسات منفی ملت و توهین به خون شهدای انقلاب ژانویه است.

وی افزود: تلاش عز برای رسیدن به کرسی پارلمان لکه سیاهی بر پیشانی نظام حاکم بر مصر است و زیان‌های سنگینی به بار خواهد آورد و موجب ایجاد حالتی از یاس و ناامیدی نزد شهروندان مصری می‌شود.

احمد عز از سرمایه داران معروف مصر بویژه در زمینه صنایع آهن است که در اولین روز ثبت نام مدارک خود را به عنوان نامزد نمایندگی حوزه استان المنوفیه مصر تحویل داده است.

پیش از این سمیر صبری وکیل مصری با ارائه دادخواستی به «هشام برکات»، دادستان مصر خواستار محرومیت احمد عز از نامزدی در انتخابات پارلمانی این کشور به علت فساد سیاسی شد.
دادگاه مصر پس از گذشت سه سال از زندانی بودن احمد عز، برائت وی را از مسائل مربوط به فساد ، رشوه و سوء استفاده از قدرت اعلام کرد.

استاد دانشگاه قاهره در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی احزاب مصری همان رویکرد جماعت اخوان المسلمین را داشته و تنها شعارهایی درباره اسلام سر می‌دهند، گفت: این ائتلاف‌ها برنامه‌های انتخاباتی خوبی که بنا به خواسته ملت قادر به حل مشکلاتشان و توسعه و پیشرفت این کشور در آینده باشد در اختیار ندارند.

«ایمن عباس»، رئیس کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد ، انتخابات پارلمانی این کشور در بست و یکم مارس آغاز و در هفتم ماه می به پایان خواهد رسید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.