خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

هاآرتص: مقاومت فلسطین چالشی بزرگ برای اسرائیل است

سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی در برهه اخیر برای شناسایی بیشتر فعالیت مبارزان فلسطینی در نوار غزه تلاش می‌کند چرا که این رژیم خوب می‌داند نوار غزه حتی تحت محاصره شدید در حال ارتقای سطح توانمندی نظامی خود است و این امر منشا دلواپسی امنیتی و چالشی بزرگ برای اسرائیل شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: ارزیابی‌های اطلاعاتی سرویس جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی (امان) و سرویس امنیت ملی شاباک در غزه نیاز به اصلاح و بهتر شدن دارد.

این روزنامه افزود: از جمله ماموریت‌های مهمی که «گادی ایزنکوت» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش اسرائیل به نهاد اطلاعاتی ارتش (امان) واگذار خواهد کرد این است که بخش عمده تلاش‌هایشان را روی غزه متمرکز کنند، چون به دلایلی که بخشی از آن به اسرائیل مرتبط می‌شود به رغم گذشت تنها شش ماه از پایان جنگ اخیر غزه، این منطقه تحت محاصره با آتش جنگی جدید شعله ور خواهد شد.

هاآرتص افزود: آیزنکوت و ژنرال «هرتز هالوی» رئیس جدید سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل به خوبی می‌داند که پوشش اطلاعاتی در غزه نیاز به بهبود دارد و تونل‌های حماس، تعداد و پیچیدگی آنها مشکل بزرگ امنیتی و دغدغه بزرگ اسرائیل است و ارتش و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل نتوانسته‌اند اطلاعات دقیقی را در زمینه تعداد و تجهیزات موجود زیر زمین‌های غزه به دست آورند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: درست در زمانی که نتانیاهو و «موشه یعلون» وزیر ارتش وی از خطر تونل‌های حماس طی دو سال اخیر مطلع بوده‌اند اعضای کابینه می‌گویند که به دشواری به اطلاعاتی در این باره دست یافته‌اند و اطلاعات مردم هم که در این باره بسیار اندک است و چیزی که درباره تونل‌های غزه درست است مطمئنا درباره توانمندی هجومی حزب الله و ایران نیز درست است، یعنی ما از بخش عظیمی از قدرت هجومی غزه بی‌خبریم.

سرتیپ «یواف گلنت» فرمانده اسبق نظامیان مناطق جنوب فلسطین اشغالی نیز اخیرا در بیانیه‌ای بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون را متهم کرد از قضیه تونل‌های زیرزمینی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در اطراف مرزهای جنوبی اسرائیل اطلاع کامل داشتند.
این مقام نظامی اسرائیل افزود: نتانیاهو و یعلون از زمان حمله نظامی به نوار غزه در سال 2008 به خوبی می‌دانستند که حفر تونل‌های زیرزمینی در اطراف مرزهای جنوبی اسرائیل بخشی از برنامه‌های فعالان فلسطینی ساکنان نوار غزه است.

سرتیپ یواف گلنت گفت: در سال 2008 و در حین حمله نظامی به نوار غزه فرمانده ارتش در مناطق جنوب اسرائیل بودم و در آن زمان ما دست‌کم 92 تونل را در مناطق مرزی اسرائیل و نوار غزه تخریب کردیم اما پس از پایان این حمله مسئولان سیاسی اسرائیل از جمله نتانیاهو و یعلون هیچ کاری برای مقابله با حفر تونل‌های زیر زمینی فعالان فلسطینی در غزه انجام ندادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.