خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

دیدار سفیر چین با رییس اجرایی

دینگ شیجون سفیر جمهوری مردم چین با رییس اجرایی در قصر سپیدار دیدار نمود.

در این ملاقات سفیر جمهوری چین در باره همکاری های اقتصادی و میزان تبادلات تجارتی میان افغانستان و جمهوری مردم چین به رییس اجرایی گزارش داد و از حکومت افغانستان خواست تا تاجران این کشور را برای تجارت با جمهوری چین تشویق نمایند.

سفیر جمهوری مردم چین با اشاره به توافقنامه های اخیر میان حکومت افغانستان و جمهوری چین به گسترش روابط تجارتی تاکید نمود و از زمینه های خوب برای استفاده از سنگ مرمر و زعفران افغانستان در این کشور خبر داد. سفیر چین در این دیدار رسما از حکومت افغانستان خواست تا تاجران افغانستان در نمایشگاه های مختلف چین برای عرضه محصولات سنگ مرمر و زعفران این کشور اشتراک نمایند.

رییس اجرایی در این دیدار با قدردانی از همکاری های چین با افغانستان و سرمایه گذاری های این کشور به تحکیم و گسترش روابط تجارتی میان دو کشور تاکید نمود و افزود: افغانستان به روابط و مبادلات تجارتی میان چین و افغانستان اهمیت ویژه قایل است و آماده است برای تسهیل روابط تجارتی و سرمایه گذاری های این کشور در افغانستان قدم های لازم را بردارد. رییس اجرایی کشور از علاقمندی کشور چین به سنگ مرر و زعفران افغانستان تشکر نمود و افزود: حکومت وحدت ملی زمینه شرکت تاجران این کشور را در نمایشگاه های چین فراهم می کند و آماده است در این عرصه همکاری کند.

سفیر جمهوری مردم چین همچنان از تلاش های این کشور برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان صحبت نمود و علاوه کرد: این کشور از روابط حسنه خوش با پاکستان و دیگر کشورها برای استقرار صلح و ثبات استفاده می کند و آماده است افغانستان را در این راستا به صورت همه جانبه همکاری نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.