خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

انتقاد داود اوغلو از سکوت غرب در برابر حکم اعدام مرسی

«أحمد داوود اوغلو» از سکوت کشورهای غربی در برابر حکم اعدام صادر شده برای «محمد مرسی» انتقاد کرد.

 «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه، از سکوت کشورهای غربی که مدعی دموکراسی و دفاع از حقوق بشر هستند، در برابر حکم اعدام صادر شده برای «محمد مرسی» رییس جمهور منتخب مصر، انتقاد کرد.
وی که در حضور هزاران نفر از هواداران حزبش در شهر بورسا سخنرانی می کرد، در ادامه افزود: وضعیت اسفناک و دردناکی که 55 سال پیش در ترکیه رخ داد، امروز در مصر تکرار شد. منظور وی حکم اعدام صادر شده برای «عدنان مندریس» نخست وزیر پیشین ترکیه بعد از کودتای 1960 در این کشور بود.
نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: آنهایی که بعد از حوادث درگیری و آشوب در استانبول صدای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر سر می دادند، امروز در برابر حکم اعدام صادر شده برای یک رییس جمهور منتخب سکوت کرده اند.
پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی صدور حکم اعدام برای رئیس جمهور سابق مصر را محکوم کرد و گفت: این اقدام نشان می دهد که مصر در حال بازگشت به دوران باستان است.
رئیس جمهور ترکیه افزود: رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب شده و با کسب ۵۲ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده بود متاسفانه به اعدام محکوم شده است و در این میان متاسفانه غرب همچنان چشم خود را بر کودتای السیسی بسته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.