خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

عربستان صنعا و حدیده را بمباران کرد

ساکنان محلی امروز (سه شنبه) از حمله جنگنده های ائتلاف عربستان سعودی به شهرهای صنعا (پایتخت) و حدیده یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساکنان محلی صنعا اعلام کردند که جنگنده های متجاوز از سحرگاه امروز مواضع نیروهای علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق این کشور را در شرق و جنوب صنعا هدف قرار داده اند.

سایر منابع خبری از جمله پایگاه خبری مندب پرس یمن هم گزارش داد: جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین به اطراف فرودگاهی در شمال استان حدیده نیز حمله کرده اند.

این گزارش همچنین از بمباران منطقه فج عطان در صنعا خبر می دهد، هنوز درباره تلفات و خسارات احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است.

جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سحرگاه روز گذشته (دوشنبه) نیز با پایان آتش بس پنج روزه در یمن، شهر بندری عدن در جنوب و استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.

آتش بس مذکور با وجود تاکید سازمان ملل و گروه های امدادرسان بر لزوم تمدید وقفه حملات و کمک رسانی به غیرنظامیان با مخالفت عربستان، یکشنبه شب پایان یافت.

نهادهای کمک رسان بین المللی می گویند که آتش بس پنج روزه برای کمک رسانی به جمعیت 25 میلیون نفری یمن کافی نبوده است.

عربستان و همپیمانانش با حمایت آمریکا از تاریخ ششم فروردین سال جاری تاکنون به بهانه حمایت از رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن تجاوز نظامی خود را به خاک این کشور آغاز کرده اند که بر اثر آن هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شده اند.

به دلیل وخامت اوضاع ناشی از این حملات 12 میلیون نفر از جمعیت یمن با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.