خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

سه سفارتخانه افغانستان، در چند کشور مسدود خواهد شد

وزیر خارجه در جریان ارایه برنامه صد روز آینده این وزارت از بسته شدن سه سفارت خانه افغانستان خبر داد.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه امروز در جریان ارایه برنامه صد روز آینده ین وزارت گفت: " ۶۰ برنامه را در ۵ بخش اصلاحات، اصول اساسی در سیاست خارجی، پیگیری روابط خارجی، تامین حقوق اتباع در خارج از کشور و حقوق بشر و زنان را تدوین کردم".
آقای ربانی در بخش اصلاحات صرفه جویی از هزینه وزارت خارجه را مهم عنوان کرده و افزود: در یک بخش از اصلاحات، هدف ما صرفه جویی در هزینه است؛ برای دست یابی به این هدف در صد روز آینده تصمیم داریم که سه سفارتخانه را ببندیم".
به گفته آقای ربانی؛ این سفارتخانه ها در برازیل، افریقایی جنوبی و هنگری موقعیت دارد که هم مدیریت لازم را نداشتند وهم هزینه آن چند برابر درآمد سفارتخانه بود.
وی تصریح کرد که مسوولیت کاری این سفارت خانه ها، به نزدیک ترین سفارت خانه های دیگر سپرده می شود و کار اداری آنها ادامه دارد.
آقای ربانی افزود: پس از رایزنی با رییس جمهور تصمیم بر این شد که سفارت خانه افغانستان در بلغاریا به سطح نمایندگی سیاسی تنزیل یافته و همچنین مسوولیت نمایندگی افغانستان را در مقر یونسکو در پاریس، سفارتخانه کشور در فرانسه به عهده می گیرد و سفیر افغانستان پس از این نمایندگان کشور در سازمان یونیسکو نیز می باشد.
همچنین آقای ربانی از استخدام افرادی در وزارت خارجه و نمایندگی های سیاسی کشور در خارج یادآور شد و گفت: افرادی که در صد روز آینده در این وزارت استخدام می شود؛ باید با یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل آشنایی کامل داشته باشند.
وزیر خارجه پی گیری توافق نامه هایی که میان افغانستان و کشورهای خارجی به امضا رسیده؛ را نیز در آجندای صد روز آینده خود گنجانیده و همچنین تلاش خواهد کرد که در این مدت زمان، عضویت سازمان شانگهای را نیز بدست آورد.
وی از برگزاری چندین نشست سه جانبه با کشورهای جهان از جمله نشست سه جانبه میان ایران، هند و افغانستان، پیرامون بندرچابهار در صد روز آینده خبر داد و تصریح کرد که دستگاه سیاست کشور را از حالت روزمره گی بیرون ساخته و فصل جدید را در سیاست خارجی افغانستان خواهد گشود.
یافتن راه حل برای رسیدگی به مشکلات دانشجویان افغان و تامین حقوق اتباع کشور در خارج از افغانستان نیز در پلان صد روز آینده وزارت خارجه قرار دارد که در صد روز آینده اجرا و عملی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.