خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

امریکایی ها؛ همواره بدنبال بهانه برای ادامه حضور نیروهای خود در افغانستان

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: امریکایی ها همواره بدنبال بهانه هایی برای ادامه حضور نیروهای خود در افغانستان هستند.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد اظهارات برخی مقامات امریکایی مبنی بر ضرورت تمدید حضور نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: از سال 2001 تاکنون حضور نیروهای امریکایی در افغانستان مستمر بوده و اگرچه بر اساس توافقنامه های امضا شده بین مقامات کابل و واشنگتن باید تا پایان سال 2014 نیروهای باقی مانده از این کشور خارج می شدند اما آن را تمدید کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق اخیر تا پایان سال 2015 باید تمامی نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند اما باز هم برخی مقامات امریکایی سعی می کنند اوضاع این کشور را وخیم جلوه دهند تا حضور آن ها ادامه پیدا کند چنانچه رئیس ستاد قوای مسلح امریکا به اوباما هشدار داده و گفته که نیروهای امریکایی نباید از افغانستان خارج شوند.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر عنوان کرد: این مسایل به گونه ای افکار عمومی در داخل امریکا را هم آماده می کند تا ادامه حضور نیروهایشان در افغانستان را بپذیرند و این امکان وجود دارد که باز هم از توافقات و حتی قوانینی که خودشان طرح می کنند تخطی کنند.

به گفته ظهوری حسینی به نظر می رسد که امریکایی ها با ایجاد بهانه های واهی و مختلف سعی کنند به حضور خود در افغانستان ادامه دهند مانند ناامنی هایی که توسط نیروهای تروریست و داعش بوجود آمده که خود مورد حمایت امریکا و صهیونیست ها هستند و انفجارها و فعالیت های طالبان مسلح نیز که از قبل وجود داشته است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به امضای پیمان استراتژیک و امنیتی بین افغانستان و امریکا و حمایت عده ای از آن و خوشبینی هایی مبنی بر بهبود اوضاع افغانستان با امضای آن و سیاه نمایی در صورت امضا نشدن آن گفت:  اما عده ای از دلسوزان نسبت به پیامدهای آن هشدار می دادند و امروز هم شاهدیم که اوضاع روز به روز بدتر شده و شاهد جنایاتی به مراتب مخوف تر از گذشته هستیم.

ظهوری حسینی بیان داشت: با وجود اینکه پیمان امنیتی بین کابل و واشنگتن امضا شده نه تنها اوضاع امنیتی بهبود نیافته و پدیده هایی مانند طالبان تضعیف نشده اند بلکه پدیده های مخوف تری مانند داعش هم ظهور پیدا کرده و اوضاع به مراتب بدتر شده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که راه برون رفت از مشکلات کنونی برای افغانستان قطع ارتباط با امریکا و خط بطلان کشیدن روی ادعاهای دروغین آن کشور در مورد کمک به تامین امنیت افغانستان است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.