خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

سازمان ملل: غیرنظامیان قربانی حملات عربستان به یمن هستند

سازمان ملل در گزارشی از قربانی شدن صدها غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، درحالیکه شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان جزئیات بیشتر جنگ در یمن قرار می گیرد، این جنگ باعث فلج شدن کشوری شده است که هم اکنون هم فقیر است. این جنگ باعث بحران انسانی در یمن شده است.

سازمان ملل تخمین می زند که از زمان آغاز حملات با فرماندهی عربستان سعودی در ماه مارس ، بیش از پنج هزار و هشتصد غیرنظامی یمنی، کشته شده باشند. این جنگ شورشیان شیعی حوثی(انصارالله) را هدف قرار داده است.

بیش از بیست و یک میلیون و یکصد هزار نفر یمنی به کمک نیاز دارند که بسیاری از آنها در آستانه قحطی قرار گرفتند.

حدود یک میلیون و سیصد هزار کودک یمنی نیز دچار سوء تغذیه شدند. دست کم دو میلیون و سیصد هزار یمنی مجبور به ترک خانه های خود شدند.

سازمان ملل متحد می گوید مدرک غیر قابل انکاری درباره جنایات جنگی و خشونت هایی وجود دارد که هر دو طرف مرتکب می شوند.
کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که ائتلاف تحت امر سعودی مسئول حملات نامتناسب ضد مناطق غیر نظامی نشین در یمن است.
زید رعد الحسین کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: من با نگرانی شدید ،شاهد ادامه گلوله باران سنگین از ناحیه زمین و هوا، در مناطقی بودم که تمرکز بالای جمعیت غیرنظامی داشته است.

همچنین شاهد ویرانی زیرساخت های غیرنظامی یمن بوده ام که به طور خاص می توانم به ویرانی بیمارستان ها و مدارس اشاره کنم که همه طرف های مناقشه مرتکب آن می شوند. البته با توجه به حملات هوایی نیروهای ائتلافی، نتایج این اقدامات در دو طرف تناسب ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.