خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

نتانیاهو: اسرائیل باید مانع فروپاشی تشکیلات خودگردان شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید اسرائیل باید مانع فروپاشی تشکیلات خودگردان شود اما همزمان نیز باید خود را برای این سناریو آماده کند.

«بنیامین نتانیاهو» گفته اسرائیل باید برای احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان آماده باشد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو که در جلسه کابینه امنیتی خود سخن می‌گفت، اظهار داشت: «ما باید مانع فروپاشی تشکیلات خودگردان شویم، اما همزمان باید برای این مسئله خود را آماده کنیم».

بر اساس این گزارش، به دلیل توقف روند مذاکرات سازش، موج کنونی حملات در اراضی اشغالی و فلسطینی علیه صهیونیست‌ها، بحران اقتصادی در خاورمیانه و بحران سیاسی در میان مقامات تشکیلات خودگردان، کابینه دیپلماتیک و امنیتی رژیم صهیونیستی، طی 10 روز گذشته، دو نشست درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان برگزار کرده است.

یک مقام ارشد امنیتی که از محتوای این نشست مطلع بود، در این باره گفت: «بحث درباره فروپاشی احتمالی تشکیلات خودگردان، هم کتبی و هم شفاهی مطرح شده است. بخش نظامی نیز دو ماه قبل در این باره به کابینه هشدار داده است. زیرا در صورت وقوع این سناریو، مسئولیت مسائل امنیتی و شهری بخش‌های تحت کنترل تشکیلات خودگردان بر عهده اسرائیل خواهد بود».

بر اساس این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به کابینه امنیتی توصیه کرده، سیاست رسمی برای جلوگیری از این فروپاشی در پیش گیرد. ظاهرا نتانیاهو نیز توصیه وزارت جنگ اسرائیل را پذیرفته و سیاستی برای جلوگیری از فروپاشی این تشکیلات اتخاذ کرده است.

او چندی پیش در کنفرانس اقلیم در پاریس گفته بود، مایل نیست تشکیلات خودگردان فرو بپاشد زیرا جایگزین آن بدتر خواهد بود. به واسطه همین دیدگاه بود که او گام‌های عملی برای فروپاشی تشکیلات خودگردان اتخاذ کرده و طی هفته‌های اخیر نشست‌هایی با «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل و «یورام کوهن» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شین‌بت برگزار کرده است.

با این حال، به دلیل فشار سیاسی برخی وزراء، نتانیاهو از عملی کردن بیشتر پیشنهادات وزارت جنگ برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان خودداری کرده است. به عنوان مثال، «زئو الکین» وزیر امور بیت‌المقدس و «اسرائیل کاتز» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی مخالف جلوگیری از ساقط شدن این سازمان فلسطینی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.