خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

موج جدیدی از عضوگیری داعش از چین برای اعزام به سوریه

نیروهای جهادی گروه تروریستی داعش در پی جذب هزاران چینی افراطی برای اعزام به سوریه می باشند که این خود فی نفسه هشداری برای دولت چین تلقی می گردد.

 لی شائوژیان (Li Shaoxian) معاون یکی از مراکز مطالعاتی چین که تحت نظر وزارت امنیت این کشور می باشد اذعان داشت صدها و یا حتی هزاران فرد اویغوری از استان سین کیانگ در ارتباط با گروه تروریستی داعش می باشند. وی خاطر نشان ساخت پاسخ این سوال که آیا اتباع چین با داعش در ارتباط هستند یا خیر قطعا مثبت خواهد بود و من آمار دقیقی از این افراد ندارم ولی تعداد آن ها حدود صدها و یا هزاران نفر تخمین زده می شود و به عنوان یک محقق معتقد می باشم خطر داعش بسیار نزدیک است . وی اذعان نمود که تعداد بسیاری از اتباع چین در سوریه مشغول جنگ می باشند اما همگی در بیعت با داعش نبوده بلکه با دیگر گروه های تروریستی در سوریه هم پیمان می باشند. آقای لی که رئیس موسسه روابط معاصر بین الملل نیز می باشد بازگشت جهادیون به چین را خطر بزرگی برای پکن تلقی نمود و در این خصوص هشدار داده است. بنابر گزارش خبرگزاری ایندیا تودی وی تاکید نموده است معتقدم که این موضوع تهدید بزرگی برای چین محسوب می گردد که اگر چینی های هم پیمان داعش به کشور بازگردند می توانند تهدید قابل ملاحظه ای برای امنیت ملی کشور ایجاد نماید .
-  سال گذشته نیز برخی مقامات ارشد دولتی چین در خصوص خطر هجوم اویغورها برای پیوستن به داعش هشدار داده بودند .
-  ژانگ چونژیان (Zhang Chunxian) دبیر حزب کمونیست ایالت سین کیانگ در ماه مارس اعلام نموده بود که سازمان داعش دارای نفوذ بین المللی گسترده ای بوده و سین کیانگ نیز نمی تواند از این تاثیر بی نصیب بماند.
-  رافائلو پانتوسی (Raffaello Pantucci) تحلیلگر حوزه تروریسم موسسه مطالعاتی خدماتی رویال یونایتد لندن نیز معتقد است سین کیانگ داعش را در عراق و سوریه با اعزام نیرو حمایت می نماید.
-  اویغورهای چین، ترک های مسلمان در اقلیت هستند که در طول تاریخ درگیری های بسیاری با دولت چین به علت مسائل اقتصادی و فرهنگی داشته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.