خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کری: موضع ما در قبال مخالفان سوری تغییری نکرده است

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به لائوس اعلام کرد موضع واشینگتن در حمایت از مخالفان سوریه تغییری نکرده است.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا در سفر به لائوس تاکید کرد وی با "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره این مسئله به توافق رسیده که تنها پس از فراهم آوردن مقدمات لازم برای شرکت کنندگان در نشست ژنو3 درباره سوریه دعوتنامه فرستاده شود.

وی گفت: موضع ما تغییر نکرده و همچنان از نظر سیاسی، مالی و نظامی از مخالفان سوریه حمایت می کنیم.

کری افزود: باید طرف های بحران سوریه در قبال مذاکرات صلح جدیت به خرج دهند وگرنه جنگ همچنان ادامه خواهد داشت. آینده سوریه در دست طرف های بحران است.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف 24 تا 48 ساعت آینده زمان دقیق مذاکرات ژنو3 مشخص شود.

کری گفت: ما یک چارچوب کاری را مشخص کردیم مبنی بر اینکه سوری ها می توانند آینده خود را تعیین کنند. ما منتظر این هستیم که ببینیم دی میستورا چگونه در این رابطه کارها را پیش خواهد برد اما نمی خواهیم تصمیمی گرفته شود و بعد مذاکرات در همان روز اول از هم فروبپاشد.

وزیر خارجه آمریکا درباره درخواست مخالفان سوریه برای توقف بمباران ها و آزادی بازداشت شدگان به عنوان شروطشان برای حضور در مذاکرات گفت: آن ها مذاکره کننده هستند و درنتیجه درباره آینده کشور تصمیم می گیرند. من به آن ها گفتم که حق اعتراض دارید و باید خودتان مشخص کنید که چگونه گام برمی دارید.

قرار بود مذاکرات ژنو3 امروز (دوشنبه) آغاز شود اما به دلیل اختلافات بر سر هیئت مخالفان هنوز مشخص نیست این مذاکرات چه روزی برگزار خواهد شد.

جان کری همچنین در سخنان دیگری اعلام کرد که موعد اولیه نشست بعدی گروه بین المللی حامی سوریه 11 فوریه آتی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.