خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

لاوروف: به جنگ علیه تروریسم در کنار سوریه ادامه می‌دهیم

وزیرامورخارجه روسیه تأکید کرد مسکو به جنگ علیه تروریسم در کنار ارتش سوریه ادامه خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه تأکید کرد، به جنگ علیه تروریسم در کنار سوریه ادامه می‌دهیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر امورخارجه روسیه امروز همچنین با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان در حاشیه اجلاس مونیخ نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف در این گفت‌وگو تأکید کرد که مسکو آمادگی دارد تا به گفت‌وگوهای سیاسی با لبنان و نیز ارائه کمک‌ها و حمایت‌های لازم به این کشور ادامه دهد. وی در ادامه از نخست‌وزیر لبنان خواست تا ارزیابی خود از ضرورت‌هایی که باید انجام شود و نیز کمک‌هایی که روسیه می‌تواند به لبنان داشته باشد، را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ما امکان ادامه گفت‌وگوهای سیاسی مداوم میان کشورهایمان در بسیاری از مسائل مهم سیاست بین‌الملل، اوضاع منطقه و نیز گفت‌وگو درباره اوضاع امور در لبنان را ارج می‌نهیم.

کنفرانس امنیتی مونیخ امروز جمعه در مرکز باواریا گشایش یافته است. شرکت‌کنندگان در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ درباره بحران سوریه، اوضاع اوکراین و نیز بحران پناهجویان در اروپا بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر این کشور نمایندگان روسیه در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ هستند.

وزیر خارجه روسیه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ امروز همچنین با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی و نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف و جبیر در این نشست درباره اوضاع سوریه و همکاری‌های دوجانبه مسکو و ریاض گفت‌وگو کردند.

صبح امروز لاوروف تأکید کرده بود که در کنفرانس گروه حمایت از سوریه در مونیخ هیچ صحبتی از اعزام نیروهای زمینی عربستان به سوریه به میان نیامده است.

وزیرخارجه روسیه در این نشست نیز تأکید کرد: مسکو امیدوار است که توافقات حاصل شده به زودی به گام‌های عملی تبدیل شود.

وزارت خارجه روسیه درباره نشست لاوروف و استولتنبرگ تأکید کرد که طرفین درباره تشکیل مجدد شورای ناتو-روسیه بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

این در شرایطی است که استولتنبرگ امروز پیش از دیدار با لاوروف گفته بود که روسیه باید حملات هوایی خود در سوریه را متوقف کند و به شدت از این کشور انتقاد کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.