خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

وزیر دفاع انگلیس به جزایر «مالویناس» رفت

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزیر دفاع انگلیس به جزایر مورد مناقشه این کشور با آرژانتین سفر کرده است.

 به نقل از «تله‌سور»، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس روز گذشته وارد جزایر مورد مناقشه «مالویناس» شد و در اولین اقدام رسمی خود با حضور در مقابل نماد یادبود سربازان انگلیسی کشته شده در جریان جنگ این کشور با آرژانتین بر سر جزایر مذکور در سال 1982 (1361) و اهدای گل، یاد آنان را گرامی داشت.

وی به محض ورود به جزایر «مالویناس» بیش از 1 هزار و 400 نظامی و غیرنظامی انگلیسی حاضر در جزایر «مالویناس» را مورد تحسین قرار داد.

وزیر دفاع انگلیس در حالی وارد جزایر «مالویناس» شده که پیش از این رضایت دولت این کشور برای سفر خود به جزایر مذکور را جلب نکرده است؛ در حال حاضر دولت انگلیس تلاش می‌کند در مورد مسئله جزایر مورد مناقشه، مراقب روابط خود با آرژانتین باشد.

آرژانتین و انگلیس مدت‌هاست که بر سر مالکیت جزایر «مالویناس» در کشمکش با یکدیگر به سر می‌برند؛ کشمکشی که در سال 1982 موجب برخورد نظامی بین دو کشور شد و جنگی 74 روزه را بین نظامیان آرژانتینی و انگلیسی رقم زد.

در جریان آخرین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در دیدار با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین از عدم تمایل این کشور اروپایی برای مذاکره با آرژانتین بر سر مالکیت جزایر «مالویناس» خبر داد؛ این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین، این کشور بارها از انگلیس خواسته بود که برای حل این اختلاف بر سر میز مذاکره بنشیند؛ درخواستی که هرگز از سوی مقامات انگلیسی پاسخ داده نشد.

«کامرون» در این دیدار همچنین عنوان کرد که موضع انگلیس درباره جزایر «مالویناس» همان موضع سابق است.

پس از سفر «فالون» به جزایر «مالویناس»، وزارت امور خارجه انگلیس از احتمال آسیب رساندن این سفر به روند بهبود روابط انگلیس و آرژانتین، ابراز نگرانی کرد؛ «ماکری» و «کامرون» توافق کرده بودند که روابط بین دو کشور را بهبود بخشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.