خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

وزارت داخله، وعده سر خرمن داد!

تحت ریاست نورالحق علومی وزیر داخله، جلسه کمیته بودجه وزارت داخله در تالار جدید آن وزارت برگزار گردید.

نورالحق علومی وزیر داخله جمهوری اسلامی افغانستان با تاکید بر شفافیت و حسابدهی در مصارف بودجه گفت: وزارت داخله در مطابقت به اولویت های کاری خویش مبارزه علیه ارتشاء و فساد اداری را بیشتر از هر زمان گذشته تشدید بخشیده و به منظور مصرف بودجه و موثریت بهتر آن کمیته ای را ایجاد نموده است تا در زمینه شناسایی نیازمندی ها و رسیدگی به آن اقدام های به موقع صورت گیرد.

وزیر داخله تصریح کرد که مسوولیت پذیری، شفافیت، و حساب دهی دقیق باعث از بین رفتن فساد و افزایش اعتماد میان حکومت و جامعه جهانی گردیده و مصرف بودجه به اساس برنامه در جهت تامین امنیت کشور و رفاه مردم از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. وزیر داخله افزود: این وزارت طی سال گذشته مبلغ دو میلیون افغانی را به دلیل افزایش شفافیت و حساب دهی، صرفه جویی نموده است.

به گزارش وزارت داخله، همچنان مسعود احمد عزیزی معاون استراتژی وزارت داخله، در این جلسه گفت: تنظیم بودجه بر اساس برنامه، یکی از اولویت های کاری وزارت داخله بوده و تطبیق این برنامه توسط کمیته ایجاد شده در این وزارت انجام می یابد.

معاون استراتژی وزارت داخله تصریح کرد که این معاونت، اصلاحاتی را در جهت بهتر شدن امور، در این وزارت روی دست دارد که در سال آینده عملی خواهد شد.

در همین حال، مرتضی رحیمی معاون تامیناتی وزارت داخله گفت: نیازمندی و اکمالات نیروهای پولیس با استفاده از بودجه بر اساس برنامه بطور بهتر انجام شده است و مشکلات فرا راه این نیروها بزودی برداشته خواهد شد.

همچنان در این جلسه، شماری از اشتراک کنندگان پیشنهادات خود را جهت افزایش شفافیت و حساب دهی به مقام وزارت داخله ارایه کردند که مورد استقبال هیات رهبری قرار گرفته و تاکید شد که در برنامه های اصلاحی آینده، از این نظریات و پیشنهادها استفاده خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.