خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اجلاس نفتی دوحه بدون نتیجه پایان یافت

اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت که به منظور بررسی طرح موسوم به «فریز نفتی» بدون حضور ایران در دوحه پایتخت قطر برگزار گردید، بدون نتیجه پایان یافت.

به نقل از روسیا الیوم، اجلاس نفتی دوحه قطر که روز یکشنبه به منظور بررسی ثابت نگه داشتن سقف تولید کشورهای تولیدکننده نفت موسوم به «فریز نفتی» برگزار شده بود بدون نتیجه پایان یافت.

«محمد بن صالح الساده» وزیر انرژی قطر در کنفرانس مطبوعاتی پس از این اجلاس اعلام کرد که کشورهای تولیدکننده نفت در جریان اجلاس خود در دوحه برای تثبیت سقف تولید به توافق نرسیدند و برای رابزنی و مشورت پیرامون این موضوع به زمان بیشتری نیاز دارند.

وی تصریح کرد که این اجلاس به دلیل بررسی سناریوهای متعدد بسیار به طول انجامید. وزیر انرژی قطر از بررسی مکانیسم تثبیت تولید نفت در این اجلاس که در صورت توافق در آینده دنبال خواهد شد خبر داد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رویترز، عربستان بزرگترین تولیدکننده اوپک به شرکت کنندگان اجلاس دوحه گفته است که خواهان پایبندی تمام تولیدکنندگان بزرگ از جمله ایران به سقف تولید است. پیش‌ از این برخی منابع از پافشاری عربستان و کارشکنی این کشور در راه رسیدن به توافق در این نشست خبر داده بودند.

پیش نویس توافق کشورهای تولیدکننده نفت که شرکت کنندگان در اجلاس دوحه آن را بررسی کردند تاکید دارد که میانگین تولید روزانه کشورهای تولیدکننده نباید از سقف تولید در ماه ژانویه ۲۰۱۶ فراتر رود.

ایران تاکید کرده است که تا زمان بازگشت کامل به بازار نفت و رساندن سهم خود از بازار به سطح پیش از اعمال تحریم‌ ها به هیچ گونه سقف تولیدی تن نخواهد داد و هیچ توافقی را در مورد تثبیت میزان تولید امضا نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.