خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

ترامپ: با کامرون روابط خوبی نخواهم داشت

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت پیروزی در این انتخابات، روابط حسنه‌ای با نخست وزیر انگلیس نخواهد داشت.

به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفته است بعید به نظر می‌رسد در صورت پیروزی در این رقابت‌ها، روابط حسنه‌ای با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس داشته باشد.

کامرون سال گذشته در جلسه پارلمان انگلیس با انتقاد از اظهارات ترامپ که به صراحت خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود، آن را «تفرقه انگیز، احمقانه و اشتباه» خواند. وی در آن زمان گفته بود اگر ترامپ به انگلیس سفر کند، تمام کشور را علیه او متحد خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آی تی‌وی گفت: «به نظر می‌رسد قرار نیست ما رابطۀ خوبی با هم داشته باشیم. کسی چه می‌داند. من امیدوارم رابطه حسنه‌ای با او داشته باشم اما به نظر می‌آید او نیز قصد ندارد به این مشکل رسیدگی کند.»

این در حالی است که ترامپ پیش‌تر در این مصاحبه گفته بود به اظهارات کامرون اهمیتی نمی‌دهد.

کامرون اخیرا با تغییر مواضع خود درباره ترامپ گفته وی به دلیل موفقیت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه لایق تحسین و احترام است.

ترامپ در پاسخ به سوالی در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا گفت: «من با اتحادیه اروپا سر و کار داشته‌ام، بسیار بسیار سخت و تابع قوانین و مقررات است. درباره مساله انگلیس من می‌گویم "به چه دلیل به آن (اتحادیه اروپا) احتیاج دارید؟" اما باز هم به نظرم بهتر است تصمیم‌گیری در این باره را به مردم بسپاریم.»

آمریکا نزدیک‌ترین هم‌پیمان انگلیس است و سران سیاسی دو دولت معمولا از رابطۀ خاص این کشورها سخن می‌گویند.

ترامپ که ابتدا از انتخاب صادق خان به عنوان اولین شهردار مسلمان لندن ابراز خرسندی کرده بود در این مصاحبه گفت از انتقاد خان نسبت به خود رنجیده است.

صادق خان پیش‌تر گفته بود ترامپ از اسلام بی اطلاع و نسبت به آن «ناآگاه» است.

ترامپ در پاسخ گفت: «او من را نمی‌شناسد، هیچ وقت با من دیدار نکرده و چیزی از افکار من نمی‌داند. به نظرم این اظهارات بسیار بی ادبانه هستند. به او بگویید این صحبت‌هایش را به خاطر بسپارد. این حرف‌ها بسیار تند و زننده هستند. اظهارات وی به دلیل نادانی و جهل اوست.»

پس از انتخاب خان به عنوان شهردار لندن، ترامپ به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که وی می‌تواند برای سفر خان به عنوان یک مسلمان به امریکا، استثنا قائل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.