خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

هر کس بیشتر آدم‌کشی کند، قوماندان طالبان می‌شود

پس از اجرای عملیات‌های سنگین نظامی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در بخش‌هایی از ولایت جوزجان، یک گروه از طالبان جنگ افزارهای خود را بر زمین گذاشته و با پروسه‌ی صلح یکجا شدند.

جوزجان از ولایت‌های نسبتآ ناآرام در شمال کشور است که از مدتی پیش به اینسو درگیری‌های نظامی در بخش‌هایی از این ولایت جریان داشته و هم اکنون نیز ادامه دارد.
«جنرال عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری در چندین عملیات نظامی در این ولایت، رهبری را به عهده گرفته و خود در نبرد مسلحانه علیه طالبان اشتراک کرده است.
در عملیاتی که به تازگی تحت رهبری جنرال دوستم در بخش‌هایی از شهر شبرغان و ولسوالی آقچه ولایت جوزجان پایان یافت، تلفات سنگینی به طالبان وارد شد.
پس از این عملیات یک گروه از مخالفان مسلح دولت که در منطقه خواجه موسی ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب فعالیت های تخریبی می‌کردند، به پروسه ی صلح پیوستند.
«سمونوال نظام الدین قیصاری» نماینده ویژه جنرال  دوستم در امور نیروهای خیزش مردمی و فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب می‌گوید: «8 طالب مسلح بشمول یک فرمانده آنها با دولت یکجا شدند».
وی با بیان اینکه با این افراد از یک ماه پیش به این طرف تماس برقرار شد تا به پروسه‌ی صلح بیپیوندند تا بلاخره موفقیت حاصل شد، افزود: «آنان از جنگ دست کشیده و جنگ افزارهای خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده‌اند».
به گفته‌ی آقای قیصاری این طالبان یک میل هاوان، یک قبضه راکت، 6 میل جنگ افزارهای مختلف النوع و یک مقدار مهمات و مواد منفجره را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده‌اند.
نماینده ویژه معاون اول ریاست جمهوری در امور نیروهای خیزش مردمی در جوزجان از طالبان می‌خواهند که به پروسه‌ی صلح بیپیوندند و از جنگ دست بر دارند.
«صبور خان» که فرماندهی این گروه 7 نفری از مخالفان مسلح دولت را به عهده دارد، گفته است که از 4 سال پیش به اینطرف به صفوف طالبان پیوسته و فریب آنان را خورده است.
نامبرده تصریح کرد: «در صفوف نیروهای طالبان جز جنایت، خرابی و کشتار مردم بی‌گناه دیگر چیزی وجود ندارد و آنان مردم را فریب می‌دهند».
آقای صبور خان که به تازگی با افراد تحت فرمانش به پروسه‌ی صلح پیوسته است، می‌گوید: «هیئتی از طالبان که شامل پاکستانی، عرب، اوزبیکستانی و چچنی بودند، هر ازگاهی به جوزجان می‌آمدند».
وی با بیان اینکه این هیئت برای بررسی وضعیت طالبان در مناطق تحت حاکمیت این گروه به جورجان سفر می‌کردند، افزود: «این هیئت می‌گفتند هر کس بیشتر انسان بکشد، آن شخص پیش ما اعتبار بیشتری دارد و می‌تواند قوماندان شود».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.