خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

برای ۷۰۰ زن در سمنگان وسایل کشاورزی توزیع گردید

مقامات محلی در ولایت سمنگان در شمال کشور اعلام کرده‌اند که برای ۷۰۰ نفر از زنان زراعت پیشه در این ولایت وسایل کشاورزی توزیع گردیده است.

 چهاریار قل مدیر ترویج اداره زراعت و آبیاری سمنگان می‌گوید: «۷۰۰ نفر از زنان زراعت پیشه از وسایل کشاورزی مستفید شده‌اند تا کارهای زراعتی شان را انجام دهند.»

وی با بیان اینکه این وسایل شامل (بیل، داس، سطل، پیپ برای توزیع آب، آب پاش و سایر وسایل) می‌باشند، افزود: «این زنان بیوه هستند و نیازمند به کمک بوده‌اند.»

به گفتهٔ آقای چهاریل قل این طبقه زنان حمایت و پیشتبانی می‌شوند تا از این طریق یک مقدار پول برای نیازمندی خانواده هایشان بدست بیاورند.

نامبرده تصریح کرد: «این زنان از ولسوالی‌های (حضرت سلطان، خرم و سارباغ، فیروزنخچیر و شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان) می‌باشند.»

موصوف می‌افزاید که برای وسایل و تجهیزات کشاورزی، ۵ قلم تخم سبزیجات که شامل (بامیه، بادرنگ، ملی سرخک، مرچ و بادنجان رومی) می‌باشند، نیز کمک شده است.

قابل ذکر است که سمنگان از ولایت‌های زراعتی می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد باشندگان آن در ۶ ولسوالی و شهر ایبک مرکز این ولایت مشغول فعالیت‌های کشاورزی و مالداری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.